Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 522 ggr
[Mathildaqdt]
2

Råtta & Katt?

Hej!

Tänkte bara fråga:

Hur fungerar det med katt och råtta för er?

Alla mina katterna är innekatter. Det är en yngre katt på just nu 10 månader men hon kommer att vara lite äldre när/om råttan kommer (ska spara pengar till råttan först och så ska jag se hur det blir sen, resten av familjen måste ju vara överens på att ett gäng råttor flyttar in i huset).

Dom andra två är äldre ca 6 år gamla

Tack på förhand!🙂

fridanordqvist
0

Svarade i din andra tråd, men skriver här också :) Kan ju såklart då bara svara för hur mina djur reagerar

Har en katt på ca ett halvår, som är utekatt, brukar jaga osv.
Hon har sett råttorna några ggr, första gången smet hon in på mitt rum o vart såklart intresserad av råttorna, men där tog de stopp, kan nästan garantera att om det inte varit galler emellan hade en av mina små flygit på henne

Sen har hon träffat dom ute ur buren också, men där verkar hon mer fundersam på varför bytesdjuren (enligt henne då) springer omkring på mig, och inte försöker fly från henne som hon är van vid.
Dom har även nosat på varandra

Har en kompis som också har katt, dock innekatter, och råttor. Hennes katter är livrädda för råttorna och vägrar gå i närheten, går omvägar runt buren ^^

Zolah
0

om du använder forumsök uppe till vänster så hittar du massor med trådar om råttor och katter :)

[Mathildaqdt]
0

Tack för svar!🙂

Mina katter är ganska lugna katter. Har sett en del andra kommentarer/videor där råttorna är på mycket mer än var katterna är på råttorna.

Tack för svar 🙂😃

[Mathildaqdt]
0

#2 Tack för tipset! :)

Apootie
0

Finns fler trådar om det här, men kan svara iallafall.

Mina råttor är livrädda för mina katter, men ena katten har fått lite stryk en gång. Den här katten är fruktansvärt på och har fått tag i pälsbitar av en av råttorna så han blev lite kal, tur som var hann jag emellan. Den andra katten är rädd för dem. Båda är utekatter och jagar djur utomhus. Vissa kan inte bli av med sina instinkter, därför har jag mina bakom stängd dörr när jag inte är i rummet i huset där katterna bor, men den katten som är på har lärt sig öppna dörrar.

[Mathildaqdt]
0

#5 Tack för svar! :)

Får se hur det blir med mina om jag skaffar råttor.

[mitzylinnea]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt är inte som en vanlig katt, Han är bryr sig aldrig om råttorna och dom bryr sig aldrig om honom 🙂 Vi hade en till katt förut som kunde gå in på mitt rum i sätta sig vid buren o kolla, men aldrig röra råttorna. Han tyckte att dom va liiite läskiga för att Börje (min råtta) jagade honom ut ur köket en gång. Men med galler emellan gick de bra 😃 bilden är på Börje (R.I.P) o våran katt Rudolf