Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 479 ggr
emeliebjormo
1

Sovande bebisar.

Mina killar på 9 veckor sov precis hela dagen igår, rörde sig inte mer än när jag klappade på dom. Sover unga råttor mycket för att dom är bebisar eller är det ngt som är fel? Dom blir pigga när jag väcker dom och tar ut dom till soffan. Borde jag vara orolig?

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

:holmgreen:
0

Var de uppe på natten och röjde kanske? Det kan i så fall vara förklaringen till allt sovande. 

Jag tycker inte att du ska vara orolig, så länge de inte visar på annat förändrat beteende som verkar osunt. Typ slutar äta, osv. Vissa är bara lite mer trötta råttor, speciellt i den åldern när de springer runt överallt hela tiden. :)

katrinwengel
0

Mina två killar som snart är 3 månader var precis lika dana men för et par veckor sen slog det om :) Jag var också orolig (som för allt annat de gjorde eller inte gjorde) men jag tror bara det är valptröttheten :)

emeliebjormo
0

Mina grabbar fortsätter sova väldigt mycket, är aktiverade på golvet i kanske 30min innan dom kilar in och sover igen. Borde jag låta som sova så mkt dom vill eller borde jag "tvinga" dom att aktivera mera? :) känner mig lite dålig när det känns som att dom inte aktiveras nog när man läser om allas råttor som springer, gömmer saker osv medans mina mest sover. Men dom är ju också bebisar. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️