Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 1837 ggr
Skogsmongot
8

Totte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Totte-liten's egna tråd! 

Totte är född den 3/3-13 och var väldigt handtam när jag hämtade honom, hans mamma dog 3v efter födseln av ett foster som var kvar i henne, så de fick handmata de 9 ungarna tills de kunde äta själva.

Totte är väldigt nyfiken och står ofta vid gallret och vill komma ut. Han är lite osäker när han är lös men är riktig mysig och säker i knät och i händerna. Jag tror han är (färg?) striped roan m.m, då hans uppochnervända V fortsätter upp bakom örat så att det delar av teckningen, han har redan börjat blekna på ryggen. Han funkar bra ihop med min äldre hane Rufus (8mån) och han  charmar alla han träffar! (Han har varit med om flera kidnappningsförsök 🤪) 

javascript:nicTemp();

Här är bild på råttan i mitt hus 😉

Blodfot
1

gud vad söt! Aldrig sett en sån sötnos!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Skogsmongot
5

#1 Ja, det är ju nästan så att man får diabetes av hans söthet ^^

mikeiko
1

#0 Råtta i dockhus! Så biljant! :D

Fisfia
5

Bilder på råttor i dockhus gör mig alltid på gott humör! Även den deppigaste av dagar. Tack.

Skogsmongot
3

#3 haha ja, fast han rev typ halva huset i sin framfart då möblerna var några storlekar för små 😂Men kul hade vi!

Skogsmongot
3

Tog med tåttarna ut i finvädret idag! Kunde ha båda lösa eftersom de är så mammiga och inte vågar gå ifrån mig ^^

Skogsmongot
3

Här är Totte och hans kompis Rufus

Skogsmongot
3

Totte-liten i mitt knä

Blodfot
1

så söta!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Skogsmongot
1

#9 Ja de är dom verkligen! :)

Är det någon som vet vilken färg Totte är?

vapensyster
0

Black striped roan är han! :) även vääldigt söt :3

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

Skogsmongot
0

#11 Tack! Men kan black vara silverfärgad som han är? 🤔

vapensyster
0

På bilderna tycker jag att han ser black ut :)

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

Skogsmongot
1

Det här kommer nu vara Totte & Rufus tråd då de bor tillsammans. 

Jag har upptäckt att Totte håller svansen spikrak hela tiden bortsett från klättringar, det ser så fulsött ut så jag vet inte! Här hemma kallas han nu för kardborre-råtta; varje gång man ska lyfta honom greppar han tag i vadsomhelst med klorna under hela lyftet, även fast han verkar tycka att lyft är helt okej. Hans nya favoritsovplats är sputnikarna och han växer så det knakar! 

Här är mina biker-rats!

Skogsmongot
2

Frukostbild ❤️

Skogsmongot
1

Hängmatte-mys ^^

[Emelie321]
1

Så underbart söta så jag får ont i magen!
Dockhusbilden är klockren! 😃

Skogsmongot
1

#17 Dom tackar och bockar! ^^

Skogsmongot
2

Ute i nya uteburen är kul det med :)

Skogsmongot
2

Eftersom jag går djurvård och många i klassen har djur så fick och ville vi ha med djur på vårat klassfoto, jag tog såklart med råttorna! 

Totte och Rufus var med på klasskortet och Miko, min ensamvarg, var med på mitt personliga foto. Miko var lite stressad och ville innanför tröjan men kortet blev jättesnyggt (så nu MÅSTE jag ha det), Totte och Rufus var inte speciellt hjälpsamma då dem försökte lägga sig innanför tröja och i nacken för att sova under fotograferingen, helcoola var dem även fast rummet var fullt med folk och hundar (hoppas bara att det blev bra då jag inte fick se resultatet)! Jag är jätte stolt över att de skötte sig så bra! 😃

Här ligger de i transportburen efter fotograferingen och gissa vilka som sov som grisar resten av den dagen? 😂

Skogsmongot
2

Mys i sputniken ❤️

Skogsmongot
2

Tupplur i mattes säng ^^

Skogsmongot
2

Totte pausade mitt i kliandet när kameran kom fram 😂

[lucke]
1

Vilka bedårande rådisar, jag❤️roans😃

Skogsmongot
3

#24 Tackar! Här får du en till bild på Totte 😉

Skogsmongot
1

Rufus är numera en änglaråtta; efter en längre tid av sjukdom och en vändning till det värre så var det bäst att låta honom somna in. Rufus min stora myskille som lärt mig så mycket, vila i frid

ylva00
0

#26 Vila i frid Rufus ❤️

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram