Letar bur
Jag letar råttbur för 2 råttor som jag inte har skaffat mig än… Ni får gärna länka burar åt mig, jag har funderat på en Furet Tower men dom är så himla tjocka😛 Föresten God jul!
Söker du begagnat så kan det va smart att skriva på var du bor.
Jag föredrar royal suite 95. Inte så snygga i mörkblått men de går att måla om. Du har en del burtrådar här inne om du söker lite. Kanske ger en hel del inspiration
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har en stor rymlig bur med två våningsplan som jag säljer billigt. Jag finns i Trosa/Stockholm om du är intresserad. :)
Medarbetare på Social fobi iFokus
Jag bor i Stockholm!
Jag har också en del burar som står. Lagliga till ca 2-6 råttor har jag för mig. Bor i Västerås men till sthlm brukar det inte va speciellt svårt att lösa.
Tänkte mig inte begangnat men om buren är fina och bra och inte ligger så långt bort så varför inte
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/187011
Bästa buren! Förutsatt att man inte använder strö i hela botten. Mina två damer älskade den, rolig att inreda och superlätt att städa och hålla efter!
Jag har bland annat denna 500:-. Botten är fräsch och hel. Gallret är ogalvat. Skulle bli fräschare om man målade det. För mig det gick 6 råttor i den. Väldigt skönt bur då gallret går att vika helt platt. Fick hem den med den inredning som är på fotot. Lika bra att nämna att mineralstenen är slängd ;-). En sak jag själv skulle ha kommenterat rätt fort om jag såg på bild.
Men står även massa burar i mitt förråd.
Ena är ungefär i samma mått som den på bilden, men skulle tippa för 4-5 råttor kanske. Kanske lite kortare. Men gallret är väldigt fräscht och nästan helt nytt. Mins inte hur bottnen ser ut. Men bör va fräsch och hel. Kan kolla när jag är hemma igen.
Har också en del mindre burar bättre för 2 råttor. Runt 2-300:- /st. Ev billigare beroende på skick. Kan som sagt kika mer när jag kommer hem från gotland.