Hage
Jag funderar på att beställa denna hage:
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hagar_inhagnader/trahagar/279159
Tror ni att det är enkelt för råttorna att klättra upp och rymma eller gnaga igenom?
Medarbetare på Social fobi iFokus
Har hagen tak så inga problem. Utan tak, inte en chans att de stannar innanför gallret :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hmm okej. Tips på någon annan hage man kan beställa som är rymningssäker?
Tror man får bygga något själv dp hagar är byggda som en rasthage för djur som är ute längre tider. Så de är ju ganska låga och små om man vill ha tak. Man kan oftast inte sitta i dem själv.
Råttor brukar bara få vara ute max en timme beroende på person. Jag själv har dem endast utomhus max 15min och då är de i en gammal bur där botten är borta. Brukar inte ta ut råttorna utomhus så jag har aldrig studerat utbudet av hagar.
Jag ska ha hagen inomhus. :-) Men ja, jag får väl försöka bygga något.
Jasså, varför inte ha dem lösa? :)
#5 Jag bor på ett hem där jag egentligen inte får ha dem lösa. Jag brukar ha de lösa i mitt rum ändå, har det just nu, men när jag inte är med så vill jag att de ska ha buren öppen i en hage så de kan röra sig fritt i buren och hagen som de vill samt att jag beställt massa grejer (klätterträd, stora rör, tunnlar m.m) som inte får plats i buren och de ska stå i hagen.
OkOk då förstår jag, för att råttorna ska stanna i hagen behöver du tak, annars har du råttor utanför är jag rädd. Så enklast är nog att bygga själv, kan nog bli billigast också.