Färg? ^^
Snyggingar! :)
#6 Ja, dom är jättefina allihopa! :D
Ninja: Agouti hooded
Wazabi: Black hooded
Tor: Black (?) Striped roan, färg är svårt att säga när han är blekt men kan vara black om man går efter de mörka partierna på ryggen.
Oden: Mink (?) Hooded, färgen är jag osäker på
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Yes, det där är Black striped roan och borde vara Mink hooded.
Jag är så osäker på minkvarianterna då de kan komma i så olika nyanser. Känns lite dark Pearl över färgen också så jag vågar inte lova något.
okej, men inte hela världen om man inte vet heller, men alltid kul o veta :)
Tack för svar! ^^

#10 Tror du inte Oden kan vara blue hooded? Se så ut på min skärm iaf :)
#12 Nja det känns inte som blått för mig. Känns mer som mink men jag kan ha fel. Men blue brukar väl inte mörkna sådär som Oden gjort?

#13 Ja, det kan de absolut göra. Bebisfärgen är ju ofta lite blaskigare även på blue :)
#13 Oden (till vänster på sista bilden) har snarare ljusnat lite i färgen han också, sista bilden är ju då vi hämtade dom, ca 5 o en halv vecka gamla, och dom andra bilderna jag la upp är sen igår, då dom är ca 3 månader gamla :)
#15 Jag tyckte han mörknat i färgen om man tittar på bilderna :P Men okej.
Du som kan titta i verkligheten. Är han blå/grå eller mer grå/brun?
upptäckte nu att jag skrev fel, kan tydligen inte skilja på höger och vänster längre (a) Oden är såklart till höger på sista bilden!
#16 enligt mig är det mest grått, typ grå-grå, men inget brunt inblandat iaf :)
och ja, han såg mörkare ut på bilden såg jag nu, borde lära mig att inte svara på kommentarer då jag är trött! xd
Men han är mer som bilden då vi hämtade honom fortfarande, pyttelite ljusare, om jag inte inbillar mig då xd
Okej då skulle han kunna vara blue
Om du söker på Blue, här på RiF. Tycker du hans färg stämmer in med de bilder du kan titta på?
Ja, såg ut att kunna stämma :)
Då tycker jag vi går på det och säger Blue hooded 👍
Låter bra! ^^