Lämplig bur?
Hej! Jag ska nämligen skaffa två råttor efter jullovet och jag har aldrig haft råttor förut. Jag vet hur man hanterar dem och vilken mat och inredning de skall ha då jag lärde mig det på min naturbruksskola där de har råttor. Jag ska då ha med mig råttorna varannan vecka till min skola där det finns internat. Vilken är den lämpligaste buren för två råttor? Nu menar jag inte transport, utan en sån jag kan ha på rummet. :)
Du kan få bra tips på hur stor din bur borde vara om du går till bur räknaren på ratpower.se
För att sedan köpa en bur så skulle jag tipsa om zooplus.com eller .de
Där har dom nya burar till bra pris :)
Tänk dock på galleravstånd också när du skaffar råttor, och hur luckorna ser ut. Det finns tex fågelburar som har alldeles för små luckor och det kan göra det besvärligt när det kommer till att få ut råttorna om du ska hantera dem ( jag vet av egen erfarenhet )
Rekomenderar även att du läser ALLT som står här då skolar oftast inte kan så mycket om djuren som man kan tro. Finns flera fall då djuren, råttorna, faktiskt har det ruggigt dåligt.
http://rattor.ifokus.se/articles/4d7133e9b9cb46223904bb73-vanliga-rattfragor?discussions-1
//Nike
zooplus.dk är det🤪så att du inte letar fel😉