färg?
han e gråare i verkligehten men han var svår att ta kort på utan blixt. men teckning först? han e rex dumbo det vet jag men han har vita tecken(?)
Färgen?
VI behöver nog en bättre bild för att kunna hjälpa dig :) ta ett kort under 'dags ljus ' och gärna närmare råttan ! 👍
ska försöka=) han e inte så värst samarbets villig =)
Vet precis hur det kan vara, jag brukar låta nån annan ta kort medan jag håller i min råtta. Då råttan känner sig trygg med mig mest så funkar det bra ^^ och han springer inte iväg ;)

Jag ser inte bilderna i första inlägget. Men på de bilder jag ser är min första tanke platinum. Vet du något om bakgrunden?
Fler bilder i olika ljus hjälper nog också:)
kan försöka=) i vissa ljus e han vit och andra röd aktig. och andrra blå.

sista bilden har uppfödaren tagit.
åååh kan man bli sötare? 😍
ingen e sötare än en svår fotad liten bäbis =) <3
Jag är ju inte riktigt en expert, men om jag får gissa så skulle jag gissa på dove.
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

#10 Dove är lite smått omöjligt eftersom de ska ha svarta ögon ;)

Ts: Vad har föräldrar och släktingar för färg?
ehm, syskon e havana och mink och möjligen champang.
kusinerna är black och augoti. mamman e black tror jag. och mostern e mock mink.
Jag har en rubinögd dove hane hemma. Hans mor som var dove var också rubinögd.
Om jag inte minns helt galet nu så ska dove vara rubinögda?

#13 Finns det blue någonstans?
Jag gissar iaf på Platinum, det är enda färgen jag vet som är lik. Men här kommer kanske andra som vet bättre sen :)

#14 Nej, Dove är svartögda såvitt jag vet. I så fall är inte dina Dove?

Googlade lite nu, och på vissa ställen står att Dove kan ha mörka rubinögon, så jag har kanske fel:)
Jaa, googlade själv. Vilken soppa det är egentligen!
Det finns något som heter Russian Dove som ska svarta ögon. Men om det finns något som bara heter dove vet jag inte :(
Bara att titta på olika beskrivningar på dove och se vad dom använder för genetiska koder (som jag för övrigt är ganska dålig på själv) så visar det ju att dom använder helt olika koder för färgen dove. >_<
aammrr
aa gg mm*, aa bb gg*
aa dd mm
aabbrbrb, aammrbrb, or aaamamrbrb
Helt klart pratar dom inte om samma färg.
Tror jag ska posta det här i en genetik-grupp på FB och se om man kan få lite klarhet av någon som är mycket mer påläst än mig :)
vi vet ej vem som är fadern..
mamma's syskon : Silver Black, Chocolate, Black, Mock Mink, Beige/Mink, Beige.
släkting på nå vänster : Blue/Lavender
nån av 15 hanar kan vara pappan =S

#18 Ja, det är en soppa med många färger tycker jag, speciellt när man måste leta info från andra länder. Hatar att vi svenskar inte har fler standardiserade färger t.ex. Men man får försöka sålla i all info (som kan vara väldigt motsägelsefull) och hoppas på att man lär sig något.
#20 Oj! Hur har hamnade mamman i en sådan situation att det finns 15 pappor att välja på? Du har ingen bild på hela kullen tillsammans?
var tydligen bara 7 hanar .
blue/lavendern var tydligen inte en släktning. har inge bild på hela kullen, -kolla på Rinrats Highschool musical 3 kullen
snott från uppfödarens sida

https://www.facebook.com/emelie.ingels/media_set?set=a.673556269342821.1073741838.100000653611969&type=3&uploaded=42 nya bilder på både Takida och Troy , troy e den enda som inte är 2 färgad=)

med blixt och scarey eyes… tjuven Troy