Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 314 ggr
Raja
0

Omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hane som behöver ett nytt hem. Han är född i oktober förra året (troligtvis) så han är ungefär 10 månader. Han är jättego men inte precis stillasittande. Funkar fint att ha med ute, lite feg men mer nyfiken än rädd. Han har aldrig försökt bita mig varken i buren, genom gallret eller ute. Anledningen är att han inte går ihop med mina andra råttor och jag känner att han kommer lite i skymundan eftersom han behöver mycket ensamtid. Han flyttar bara om jag hittar rätt hem där han får mycket uppmärksamhet och där han får stanna.

Tulo75
0

var finns du/ni?

Bullerbytjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÅÅh va söt han va. Jag har med en råtta i kruka :P

Hoppas du hittat en gott hem åt han ..

Raja
0

#1 Vi bor i Göteborg.

Raja
0

*putt*

Ratata
0

Vad är det som inte funkar mellan den här lilla sötisen och hans kompisar då? Om han funkar ihop med andra råttor så kanske han skulle kunna få husrum hos mig, måste kolla med chef nr 2 först bara ;)

Raja
0

Enligt den förra ägaren så blev han påhoppad så jag antar att det är på grund av rädsla men jag har testat allt jag kan komma på och han funkar varken med min vuxna hane eller med mina ungar. Visst vore jag jätteglad om han fick kompisar men då måste jag veta att dom kommer överens för jag vill inte att han ska behöva flytta igen.

Grodan
0

#6 enligt förra ägaren…

men… en råtthane mår inte bra av att byta hem flera gånger i sitt liv… kan du inte lära känna honom bättre och ge honom lite tid? Sätter du ihop honom dagligen med dina unga råtthanar i 2-3 veckor så är chansen stor att de kommer att acceptera varandra till slut. Det är svårt för en råtthane att byta flock, så man måste ge honom tid - om han nu måste byta flock för eg tycker jag inte att det är speciellt humant mot råtthanarna att de ska behöva göra det om det fungerar bra i en flock redan… (dock finns ju undantag givetvis…)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Raja
0

#7 Problemet är just att han inte går in i flocken. Han hamnar i slagsmål med den stora och gör utfall mot dom små. Jag har haft honom i över sex veckor så jag är ganska säker på att han inte går ihop med dom andra. Jag känner honom rätt väl, med mig är det inga problem, men just att han inte går att ha i närheten av dom andra är det. Som sagt släpper jag honom inte om jag inte hittar ett hem där han får mycket tid och där han får stanna.

Ratata
0

Oj vad konstigt att han blir mobbad och mobbar själv. Vet inte om jag vågar ta honom då, vill ju inte att han ska slåss eller bli slagen här hemma heller =/

Raja
0

Som sagt, om någon vill ha honom får dom vara beredda att ha honom som ensamråtta. Självklart kan det finnas råttor han går ihop med men jag kan inte gärna skaffa en råtta i taget tills jag hittar en kompis.