Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1003 ggr
[mitzylinnea]
2013-12-05 18:12
0

Rooibos te! :)

Nu har jag varit och köpt rooibos te till mina grabbar. Men hur gör man? Ja vet ju hur man blandar te, Men ska de serveras kallt? jummet? varmt? Med mjölk? I flaska? I skål? Hur ofta?

Zakaraa
2013-12-05 18:15
0

Det du bör ha i tanken är att Rooibos inte Botar förkylningar osv utan endast underlättar och kan stärka immun. Skriver det då många missuppfattat det hela.

Så för att svara på din fråga. I med påsen och slå på vatten, när teet är fingervarmt har du i lite honung som får lösa upp sig och därefter kan du servera, jag tycker flaska är bäst då slipper man en massa skit i skålen.

Varför det ska vara fingervarmt innan du har i honungen beror just på att är det för varmt så tas inte honungens goda egenskaper upp utan dunstar bort.

Jag brukar ge någon gång i månaden som lite godis bara.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[mitzylinnea]
2013-12-05 18:18
0

Okej, går de utan honung oxå? 😇

Zakaraa
2013-12-05 18:19
0

#2 Ja absolut, honung är att föredra eftersom det innehåller så otroligt många goda egenskaper men absolut går det utan :)

Fingervarmt eller svalare är att föredra vid servering.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[mitzylinnea]
2013-12-05 18:19
0

Okido :D tack för snabb hjälp :)))

Fridafj
2013-12-05 20:49
0

Ah, första gången jag smakade detta goda té, eller té över huvud taget var för att jag gav det till råttorna :) De fullkomligt älskade det, så jag tänkte att det måste ju vara gott!