Skydda väggen
Nu är det så att jag ska tapetsera om i det rummet som råttornas bur står i. Eftersom den både är ny och kritvit så vill jag inte ha fläckar på den.
Jag hade tänkt att sätta upp en vaxduk som skydd för väggen. Jag vet dock inte hur jag ska fästa den. Först tänkte jag ha någon skena i taket. Men om jag vill flytta på buren någon gång så kommer det bli fula hål efter skenan och det vill jag inte. Jag har sett att en del har vaxduk - hur har ni satt upp den?
Andra förslag än vaxduk är också välkomna. :)
Jag har genomskyllning vaxduk uppsatt med spik. 5 spikar på 3 m.
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
Jag satte fast ett tåligt tyg med ståltråd på själva buren när den stog vid tapetserad vägg. Mina råttor lät tyget vara ifred, för det mesta
tejpat fast genomskinlig vax duk bak på voljäterna. tog två mån innan mina hanar gjorde litet hål. men inte så dyrt att köpa nytt. bara dra av och spola när man rengör buren
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
jag har ett duschtraperi som sitter fast med häftstift
Jag har tapetserat en tunn spånskiva med den tapet som är i rummet. Skivan står bakom byrån som buren står på. Du kan ju klä en skiva med vaxduk istället!
Bakom en av burarna har jag ställt en pappskiva som jag klistrat fast en snygg vaxduk på. Lätt att torka av, lätt att kassera :)
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
just nu står det still i min hjärna, men såna där vajrar du sätter upp draperier med funkar att hänga ett duschdraperi på. man fäster 2 krokar i väggen. o på vajern är det krokar i ändarna som man hakar i de väggfasta krokarna… (om nu nån förstår min vimsiga förklaring)
'jag har satt dit plexiglas på baksidan. Borrat hål i plexit och satt fast den med stripes :)
Åh, tack för alla tips! :)
En del saker har jag inte ens tänkt på att man kan göra. Som med skivorna man klär in.
Så ni som har vaxdukar på buren fungerar det alltså bra för? Jag trodde råttorna skulle slita och gnaga på den. :)
Jag använde ett duschdrapperi en gång och mina gick bananas på det och drog in den i buren…Också funderat på den frågan med vaxdukar. Dom är dock lite hårade än drapperiet..