Borris mattor+stinky!
Hej hej! Igår så bytte jag mitt bottenmaterial från alspån till borris mattor. Innan hade jag hällt lite stinky på burbotten och sedan hällt alspån över. Stinky var väldigt effektiv och jag kände ingen urindoft i överhuvudtaget! Nu igår när jag bytte till borris mattor har jag inte använt stinky då jag inte vet hur man gör det på mattor. Kände direkt att det luktar jätte mkt urin. Så hur använder man stinky pulvret på mattorna? P.s för ni som inte vet vad stinky pulver är så är det ett medel i pulverform som bekämpar urin lukten och är helt ofarlig!
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
Jag brukar ha strimlat papper från dokumentförstöraren på mitt jobb ovanpå Borrismattorna. Det suger upp en del.
Tvättar dem när de luktar, 60 grader. Bra att ha många så man kan byta varje dag om man har små stinkmonster hemma.
If you fight love, you're always a loser
Har googlat lite nu men hittar inget om "stinky", var kan man få tag på det? Lät intressant!
#1 ok! :) tack för svaret ;) #2 jag köpte den från bromma zoo :) jag tror man kan köpa det ifrån zooplus eller animail. Personligen tycker jag den fungerar bra men det beror på hur känslig näsa man har xD dock tycker jag den är ganska dyr men den håller riktigt länge!
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
Jag har också nyligen börjat använda borrismattor och är super nöjd!
Bytte grejerna i buren igår och det luktade inte så mycket urin som jag hade trott, bara lite äckligt att på undersidan av matta hade allt piss samlats..