Har aldrig sett den i verkligheten men om man ska utgå från bilden så har jag en del "klagomål"
1. Gallret ser för brett ut så vill man ha denna Bör man sätta på ett extra galler (hönsnät ellerl iknande) utanpå.
2. Lufthålen på undersidan är en Väldigt bra gnagyta så man får nog räkna med ett hål i transportburen ganska snabbt.
Tyvärr skulle jag, om jag endast går efter bilden, inte rekommendera buren till gnagare.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Min ena hona pressade sig emellan gallret på en sån, mina hanar däremot älskar den.
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Har en liknande…. men har fått limmat igen hålen på sidan då mina damer ville gnaga sig ut.
Mia//
Åh, då blir det ingen sådam bur för min del :( Vad finns det då för transportsburar som råttor inte kan gnaga genom?
#4 en som är omöjligt att gnaga sig ur skulle vara en i ren galler.. :P Burar som innehåller plast går alltid att gnaga sönder förr eller senare.
Men personligen gillar jag min atlas 10 open :) Finns även en atlas 10 open Vision som är bra.
Jag kör på liknande den hos Jula. Aldrig haft problem med. Bara man kollar så luckan har de små hålen och inte de stora. Har 3 sådana kattburar fast från arkenzoo. Sedan en stor petvoyger jag köpte till min hund när han var mindre för transport. Sedan hade jag den till råttutställningarna på vintern när jag ville ha lite mer täckt bur.
Jag älskar ferplast bubblorna. Men alla försvann när en del av nicciz råttor flyttade till wintermynta och sedan såg jag dom aldrig igen.
Så jag köpte ett par av nya modellen piccolo. Billigare modell och inte lika bra men den fungerar.
Annat tips är även små galler burar för dvhamster. Men så bör man tänka på att ha dom i en typ ikea kasse och täcka över nu när det blåser och är kallt.
Annat tips är att köpa en samla låda på ikea med lock. Skära ut en sida eller lite på flera sidor och limma fast nät.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack för era svar, har nu snubblat på Atlas 10 open! 🙂
#7 Älskar min :) Jag som alltid transporterar den typen av bur i en sportbag kan inte ha en bättre då den går att öppna i locket :)
http://djurmaxi.se/images/smadjur_vaskor/P5903_vb.jpg
De gillar jag
#9 Har hört dåliga åsikter om en sådan bur, så jag avstår.

Jag har en liknande som den från Jula. Inga hål i varken locket eller botten. Det går att fästa vattenflaska i metalldörren. Den är inte gnagd på nån stans trots att den står framme hela tiden, för att de inte skall vara främmande för dem,och då har jag en gnagråtta. De älskar den och går ofta in i den för litet "lugn och ro".
Känner man på plasten att den inte är för mjuk och böjlig skall det nog inte vara några problem.
Ehm måste fråga en sak, hur arton sätter man ihop en julatransportbur? Jättesvårt :s Förlåt för gammal tråd :s