Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 872 ggr
Sannki
2

(K) Råtthane, helst dumbo

Hej

Letar uppfödare på dumbosar då jag är ute efter en ny liten kille som sällskap till min ena kille som kommer att bli ensam här inom kort då jag misslyckats med att få honom omplacerad o har tagit beslutet att ta bort honom pga att han bits. :(

Trots all hjälp härifrån med råd o tips blir han bara värre o värre i sitt beteende. :(

Zakaraa
0

Jag planerar en kull men inte förrän i januari med dumbo

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Sannki
0

Ok. Men jag kan vänta isf. OM jag inte hittar någon tidigare.

Hur länge kan råttor vara utan kompis?

Du som har erfarenhet av råttor o är duktig på det.

Är det bättre att ta en liten kille som sällskap till min nu 5,5 månad gamla pojk eller är det bättre att de är jämngamla?

Zakaraa
0

Jag skulle om jag vore du införskaffa antingen två bebisar eller försöka med en äldre. Det är alltid enklare och en lättare flock om man har spridda åldrar. Framför allt eftersom din grabb precis är i början av tonåren kan han strula lite med intron så jag skulle absolut ta bebis/bebisar. (varför jag säger just två är för att det alltid är enklare om den äldre skulle gå bort, även om det bara skiljer ett halvår mellan)

Jag tycker inte man bör ha råttor ensamma för länge just eftersom de tappar språket och framför allt med tonåringar kan det bli problem om språket försvinner lite så jag skulle helt enkelt leta efter ny kompis/nya kompisar så snart som möjligt.

Det finns ett gäng kullar just nu så om du skriver en sökertråd kommer du säkerligen få tag på bebisar! :)

Sannki
0

Gudars vad svårt att veta hur jag ska göra. :/
Jag har skrivit att jag söker en dumbo hane men det kanske inte räcker?

Zakaraa
0

Jag tror att just Dumbo kan vara en lite smal sökväg när det är relativt bråttom, är det ett jättestort måste att han är dumbo?
Du kan inte tänka dig att bara för att få tag på en kompis så snart som möjligt överväga en toppöra bara denna gång och kanske utöka flocken med en tredje sedan när du har med söktid? :)

Sannki
0

Ja det kan ju vara en möjlighet men min dotter är så inne på just dumbisar.

Men det är absolut inte viktigt. Bara han är snäll o handtam är han såååååååå välkommen som familje medlem. <3

Nu har jag ju redan skrivit en ny tråd……suck… går inge bra för mig just nu…. hahahah….

zickan
0

Jag tog bort en tredje tråd om dumbo annons du gjort sista veckan. Behöver inte skapa nya annonser ;-)

Så lätt är det inte alltid att få vad man vill ha i utseende. Man får ställa sig på kö för att säkra att få det man söker. Har du tur är det nån obokad kvar i nån kull :-).

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Sannki
0

Haha,,, ja jag såg det.

Men om jag kan tänka mig en topp örad också,,,ska jag lägga ut en ny annons då?

De ÄR verkligen ganska bråttom och utseendet är inte viktigt för oss,,,vi vill ha en snäll bra vän till Humle en kille som INTE bits.

Vet att jag verkar desperat men tro mig det ÄR jag  :)

irjavera
0

Kanske kan be om att ändra titeln på tråden? Mod borde kunna det. Lycka till med sökandet!

zickan
1

Jag ändrar titeln ;-)

Sannki
0

TACK så mycket!!

Sannki
1

Ingen som har en liten rått kille åt mig?

Färg dumbo eller toppörad spelar ingen roll.

Vill bara att han ska vara en snäll liten prins.

zickan
2

Badseeds i stockholm har en svart tecknad kull nu. 

http://badseeds-rattery.weebly.com/

Sannki
2

TACK!!!

Har mailat henne nu.

zickan
0

Nu är det även 17 födda här hemma igår 😉

Sannki
0

Weeeiiii,,,,,, :D

Vad roligt!! Intresserad!

Vart bor du?

zickan
0

I västerås, men rör mig ofta mot sthlm.

Sannki
0

Jag bor i Ludvika så det funkar bra  :)

Jag är verkligen intresserad av en liten kille.

Hur är mamman o pappan till de små?

Jag letar ju som sagt efter en snäll kille som inte hugger mig som en av de jag har nu. :/

Hur går jag tillväga nu?

Vill du att jag anmäler mig som intressant på din hemsida?