Getost?
Kan råttor äta getost? Är dock osäker på för många innehåller vit mögelost runt om.
Skippa de med vitmögel för säkerhets skull i väntan på bättre svar än vad jag ger nu.
Finns getfärskostar som inte är så kollosalt feta, för getost är liksom annan normalfet ost rätt…ja, fet -& kan bli väl energirikt, om man nu inte har jättesmala råttor som behöver gå upp i vikt.
Soignon har en& Chavroux finns en som heter& de är har inte så hög fetthalt& inte innehåller vitmögel.
Sen innehåller all mjölk mjölksocker "laktos", -även om jag är osäker på om det kallas så då det är från andra djur än kossor, -& vissa råttor är känsliga mot laktos. Hos människor är det så att vissa som har svårt att tåla laktos i komjölk ändå kan äta produkter av get&/ el fårmjölk utan problem, så kan ju möjligen vara samma med råttor.. (?)
Om dina råttor inte verkar ha problem med laktosen i komjölk kan de troligen äta produkter av get& fårmjölk också., men skippa de som innehåller mer än 20% fett. …& de med mögel tills någon som vet mer än jag om just den biten. :-)