Varför bits hon?
Har haft mina tre honor i ca 3 månader nu och alla är väldigt mysiga och snälla och jag har märkt att jag har blivit deras trygghet när de är ute på nya äventyr och springer på golvet.
Men en av mina honor kan bita en när hon sitter antingen i deras krypin eller i deras toaletter. Toaletterna är plastlådor med lock på så det blir som ett krypin där med. Annars bits hon aldrig! Aldrig genom gallret eller när hon är ute på golvet eller om man myser med henne i knät eller någon annanstans i buren. Bara när hon är i antingen toaletten eller i deras krypin. Varför gör hon så? och hur kar jag bort det? Nu duttar jag till henne på nosen och håller kvar min hand extra länge om hon bits. Men det försvinner ju aldrig.. Kan det handla om revir att det är "hennes" bur? Hur visar jag då att det är min bur och att det är jag som bestämmer? eller tänker jag fel?
jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med detta. Hon är annars otroligt rolig och pigg och är den som tar täten när de är ute på golvet.
Toa och krypin kanske är HENNES plats. Där hon vill vara ifred. Speciellt om hon sover eller sitter på dass. ;)