Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 550 ggr
KajsaLindstr0m
0

Intressekoll!

Hur stor är efterfrågan på råttbebisar i Kronoberg och angränsande län? :)

Har planer på en kull i början av nästa år, om jag lyckas övertala min gubbe, hihi :)

Mvh, Kajsa

Alenzi
0

Det beror nog helt och hållet på vad som ligger bakom den tilltänkta kullen, skulle jag tro.

KajsaLindstr0m
0

Hur menar du nu?

Alenzi
2

Yttre attribut, hälsa, psyke, stamtavla, föräldrarnas alla egenskaper, syfte med kullen - och så vidare.

KajsaLindstr0m
0

Bebisarna som blir är enbart som husdjur, ingen ormat om du tror det. Denna tråd var mer en allmän fråga om intresse i de län jag angav, eftersom jag dels vill veta att mina råttbebisar får bra hem hos seriösa människor och för att jag vet att det är ont om uppfödare här. Övrig information om mina råttor tas upp i ett senare tillfälle om det blir några ungar.

Zolah
0

Anledningen att folk frågar är att dom är oroliga för 'busk uppfödare' som mest avlar bara för att dom tycker om sin råtta eller att det är gulligt med bäbisar.

Så det dom troligen vill veta är om din råtta kommer från uppfödare, om det är reggad i SRS ( svenska råttsällskapet ), hur föräldrarna var etc. Bara för att kunna känna sig trygga i deras potentiella husdjur :)

Om du kollar på tex annons mallen hittar du precis vad folk vill veta samt vad du behöver om du ska annonsera ut djur i framtiden.

Lycka till

/ Zo

KajsaLindstr0m
0

Förstår om ni kanske är oroliga, men dra inte alla över en och samma linje och hetsa upp er i onödan. Jo, jag vet hur den mallen ser ut.

Zolah
1

Ingen hetsar här, det är bara saker som folk vill veta. Hur ska dom annars veta om dom är intresserade? sedan är det inte rättvist för dig heller om dom säger att dom är intresserade men sedan visar sig inte vara det. Då har du ju en kull du måste hitta hem åt på annat håll :)

Alenzi
4

Du behöver inte bli defensiv, ingen hetsar upp sig här. Se det som goda råd till hur du skall hitta seriösa köpare - det är väldigt svårt att svara på om det finns intresse för en kull man inte vet någonting om, alls. Det kan till exempel finnas gott om potentiella köpare för avkomman av en viss kombination av föräldradjur, medan du skulle få riktigt svårt att bli av med bebisar från en annan parning. Så mycket beror på vad som ligger bakom kullen, som jag skrev i tidigare inlägg.

:')
7

Som svar på din fråga, nej ingen är nog intresserad då de är lätt att lösa transport och och folk är mycket noga med varifrån råttorna kommer. 

För att få veta om intresset finns så måste du skriva vad planen bakom kullen är! :)

zickan
2

Jag letar en till hona här hemma ev en hane beroende på vad som föds och hur de är. Men jag vill gärna veta det folk frågar ovan. Och jag brukar fråga dessa frågor, vet du ej så bara säga det.

När planeras parningen?
Hur gamla är föräldrarna och vad väger dom?
Har de nån stamtavla/släktinfo?
Vad är tanken med parningen mer än att föräldrarna är goa?
Färger på föräldrarna och vad kan det förväntas bli i kullen?
Hur är tänka föräldrar i psyke och vad ligger bakom dom. Är de aktiva, lugna, avslappnade osv. 
Vad finns det för livsålder bakom på släkten. Nån som har låg livsålder? hur ser det ut med tumörer. Finns det släktingar som haft isf vilken ålder har de kommit?
Eller finns det något annat bakom om sjukdomar och problem. Nån dominans. Stress. hyper aktiv. galler tuggande osv (ingen linje är felfri, det finns alltid nått bakom) Mest fråga om du vet så är jag intresserad att veta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.