Färg?
Black :) Det bruna kallas rost och är när pälsen blir brunaktig.
//Nike
Black kunde jag ana, men inte att det fanns något som hette rost. :)
då vet jag det!
Rost är bara nått som förekommer ofta på färger pga att flesta råttor bär många olika färger som blaskar/bleker och en del ger rostaktig färg oftast på rumpan/sidor. Men kan ses på hela råttan.
Även prat om att rost också kan ha och göra med kost, för mig det var järnbrist som kunde ge en rostande effekt. Men jag mins verkligen inte alls just nu.
Vad din råtta är skulle jag säga chocolate och en sådan du får sätta lås på buren för..hihi :-D. En del kan va lite mink lika som små och mörkna senare. En del mörka från början.
Men tyvärr kan black va lite förädisk och ibland är det lite svårt att skilja på svart och riktig choklad.
Men jag är 99% säker på att det där är en chocolate. Bild på rebellions sommaren är min som är choklad rex och rätt mörk sådan variant
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Skulle gissa på att det är en dålig både silvrerad och rostad Black
Dålig i och med att den såg ut som mink innan, Silvrerad är de vita stråna och rostningen är de bruna/kopparfärgade fläckarna som dyker upp.
Men Rent färgmässigt är hon en Silver Black eubk dumbo (S/Ba eubk du)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Okej.:) Min såg ut så där när hon var liten. Då var hon alltså inte mink. Uppfödaren trodde hon var mink men då vet jag mer där med. :) Tack så jätte mer för svar:)