Inredning?
Bor i Norrköping och vill inreda min bur med mer leksaker och roligt för min två grabbar.
Om någon har tips vart man kan köpa bra o billigt? eller om nån har ligger hemma och skräpar kanske :)
Använd sökfunktionen som sitter bredvid "skriv inlägg", sök på IKEA så kommer du få massa tips! :)
//Nike
Jag var på öb i förrgår. De har billiga plast korgar man kan sätta upp på gallret med ståltråd/buntbant osv. Minsta kostar 5:-. Största tror jag låg på 20:- Roliga fina färger, lätt att rengöra. Billiga att köpa nya när de går sönder.
Ikea är en guldgruva. Barnpottan blir bra hus som matskål eller lägga fleace i hålet som säng. Samla låda blir utmärkt toalett. Eller sätt på ett lock på en låda och skär ut ett hål. Får du hus eller toa med tak.
Ikeas fleace kostar 10:- st, billigt att sy egna hängmattor, som bara klippa ut fyrkander och hänga upp. Eller riva sönder och ha som bädd material.
En toa hylla blir snabbt en bra sovhylla. Fullt med skålar till mat.
Borris dörr mattorna för 4:- är toppen till botten material. Bara tvätta vid behov, torka och in igen. Billigt i längden om man orkar tvätta och hålla på. I mina stora burar byter jag var tredje dag, och mina går på toaletterna så det är inte mycket de går på mattorna. Mest mat slabb.
Tomma vinkartonger använder grannen till hängande hus. Kan tuggas sönder som underhållning och sedan slängas.
Springles rör.
En tubsocka och trä över och igenom en sönder klippt cola flaska så har man ett mysigt rör.
Rivet papper är underskattat. Råttor älskar det. Varmt att boa med och billigt att strimmla reklam. Samma med överblivna kartonger.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag gör rör av pet flaskor. Bara och slänga när dom blir smutsiga och göra ny