Recept?
AAAA! Nu tänkte jag fixa lite fredagsmys åt mig och tjejerna jag passar, men så blev det inte! Först tänkte jag ta kaksmulor honung och göra små bollar. Men dom ville inte sitta ihop, dessutom blev det lite mycket honung… Sedan tänkte jag göra en "sallads-rulle" Med massor med grönsaker i. Men alla grönsaker fick inte plats! Och då skulle jag skära tomaterna mindre men då fick jag bara tomatsaft i ögonen 😛 Dessutom var det svårt att få ihop salladsrullen…
Nu ser bara köket ut som en röra och inget har hänt!
Så har ni tips på nåra enkla recept som man kan göra till råttorna?
Ett superenkelt recept som mina tåttar gillar en lördag (eller fredag som idag då ;P)
Ta ett hårdbröd, bryt, servera. haha 😃
Nä men det beror väl lite på vad du är ute efter, godis bara för att det är fredag så kan du ju ge Rooibos te med honung i. Det är ju både stärkande och suuupergott.
Vill du däremot ge något gott att tugga på finns ju diverse nötter och liknande som du inte brukar ge till vardags :) (tänker att de kanske brukar få grönsaker i färskmaten så det inte blir så "speciellt" för tåttarna?)
När jag vill skämma bort mina lite så kan jag ta lite torkad blodpudding från hundarnas gosisskål och ge :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Tack för svaret🙂
Eller- mixa lite grönsaker, sallad, lax och gör till en boll med hjälp av rå äggula :) mums!
Skulle vara kul men tyvärr har jag ingen mix grej😕
Idag fick mina (fast till frukost) Stavmixat…
Majs
Mos
Banan
Äpple
Tomat
lite mjölk
Svamp
=)
😃
Rå köttfärs+rå äggula = smaskens proteinbomb!