(0) Silver & Party
Det är med stor sorg jag tar det här beslutet men jag vet att det blir bäst för killarna. Två underbara grabbar från Rinrats söker nu hem. Båda är medicinerade och färdig att flytta. Ingen av dom har haft problem med abcesser eller varit sjuka.
Namn: "Silver" & "Party"
*födelsedatum: 11/5-2013
*färg, teckning o hårlag: s/mi ambk mm & ag ambk
*kön: Hanar
*kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 13 Stycken födda. 9 stycken överlevande.
*faderns namn, födelsedatum, vikt: Shannaras Lumiukko "Lumi". 15/12-2011. Vet ej vikt.
*moderns namn, födelsedatum, vikt: Katoz Vissla 1/6-2012 okänd vikt men absolut över 300 gram.
*syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Pga av kraftig allergi och ny livssituation så behöver jag minska ner på antalet råttor här hemma. Grabbarna flyttar endast tillsammans. Bur finns och en kartong med extra tillbehör likaså.
Paketpris: 1000kr (bur och tillbehör kan säljas separat.
Allt finns i Örbyhus utanför Uppsala. Transport till stockholm finns den 29 nov.
Pm mig här på forumet eller skicka ett sms till 070-4915762

Länk till buren: Rudolfo
Den är endast använd i 2 mån och i nyskick. Rör medföljer ej.
Har även en hel flyttkartong med extra tillbehör.

Vilken himla tur att dom inte stannade hos uppfödaren, då hade dom väl vid det här laget varit massavlivade ihop med alla andra hanar.
Massavlivade ?🤔
Where you invest your love
you invest your life

#4 Ja jag är fortfarande i chock . Kommer skriva en tråd sen.
Jag väntar med spänning då jag alltid är nyfiken i en strut!
you invest your life
På uppfödarens hemsida står bara att hanflocken/arna är avlivade.

Hanarna slogs visst. Då avlivar man tydligen istället för att sära på individerna och reda ut problemen.
Ah. Så kan man ju göra. :S
#8 NÄÄ, gör så ont i råtthjärtat när man hör något sånt!! 🤐
you invest your life