Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 679 ggr
Charlott_
2013-11-14 21:15
0

Vad är detta?

Jag vaknade tidigt i morse av att mina råttor grejade i burarna, då hör jag en utav tjejerna göra ett konstigt ljud jag aldrig hört innan. Hade en bra förklaring till ljudet i morse men har glömt de nu. Minns att ljudet påminde mig om en hund.

Ska kontakta veterinär men vill veta vad ni tror de kan vara? :S

Zakaraa
2013-11-14 21:37
0

Kan vara svårt att försöka gissa vad det kan vara utan bättre beskrivning, en hund har ju många läten :) Förhoppningsvis kommer du på förklaringen igen.
Men alla biljud som inte är normala tyder ju på att någonting är fel troligtvis i luftvägar/lungor

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Charlott_
2013-11-15 12:29
0

#1 Ledsen hund? O.o haha minns inte men den äldsta tjejen fick diagnos att hon hade en kronisk lunginflamation och att de inte fanns ngt att göra åt sa Jan Riese veterinär. Men får nog ta mig till Strömstads smådjursklinik å se om någon där har erfarenhet av råttor..

Charlott_
2013-11-15 12:31
0

#1 Sist jag va där alltså.

Charlott_
2013-11-16 00:13
0

Hörde henne förut, lätet va som en hund som knydde. Om de är de närmsta jag kan komma. Men de va dovt och kom längre ner tror jag. De var bara lite hon lät..

Zakaraa
2013-11-16 00:15
0

Jag kan tyvärr inte ge några förslag på vad det kan vara. Jag kan inte riktigt höra ljudet för mig men jag skulle gissa på att det är någonting med luftvägarna som är det vanligaste.
Kan du höra om det kommer från nos och yttreluftvägar eller är det mer från lungorna det låter?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Charlott_
2013-11-17 14:14
0

PM:ar dig :)