Dragit hus
JAg har precisflyttat till hus, ett fruktansvärt dragit hus som värms upp via kamin och vedspis. Mina råttor har, likt många andra råttor, dåligt immunförsvar och blir lätt förkylda. Har ni tips på hur jag kan skydda dem mot dragig och torr luft? Jag har ställt dem på den minst dragiga platsen men den är definitivt inte dragfri "/ Kan tillägga att det är en jenny bur jag har :)
Att ha en flit ovanpå och runt buren kan hjälpa mot drag och kyla, en värmematta under buren för att hålla värmen uppe eller massor med flitar inne i buren de kan värma upp sig med?
Hoppas det löser sig snart!
don't let anyone destroy your happiness 
Dom har massa handdukar i buren och krypin med tyger. Det är ungefär 18c på morgonen och mellan 20-25 när vi eldar så det är väl ev värmematte med timer så dom får det varmare på morgonen. Men tror egentligen det kvittar för dom är bara på botten när dom ska gå på lådan. Funderat på om man skulle sätta upp vaxduk på baksidan och kortsidorna plus en liten delnav framsidan och sedan hänga filt över. Tror ni det skulle fungera? För hänger jag enbart filt över så drar dom bara in den i buren :p
#2 det där med att dra in filtar känner jag igen! Så himla roligt!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Ja dom kan sysselsätta sig en hel dag med det xD