?
Jag tror att svar dröjer för att den råttan inte har en sån vanlig färg. Jag har mina aningar om vad det kan vara. Men jag tänker inte ge mig på att gissa då jag inte är så bra på just dom färgerna. Men det dyker nog upp någon förr eller senare som faktiskt kan svara.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fler och bättre bilder kommer att behövas för att vi ska kunna göra en vettig gissning:)
fråga din uppfödare då vettja😃 hon/han måste ju veta vilka råttor han avlar/avlat🙂
Ja uppfödaren lär ju veta på vad det är. Första bilden känns lite som en coffe/havanna minkisch.
Andra bilden känns nästan som russian topaz. Bilder kan spela lite spratt på blixt och pälsbyte. Men hur ser stamtavlan ut bakom?. Lägger du upp den så lär man kunna luska ut vad den är
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Uppfödaren var inte helt hundra, har ingen bättre bild för tillfället men kan försöka förklara lite hur hennes färg är. Hon har svarta ögon. Jag skulle säga att hon är sand färgad eller vad man ska säga, en mörkare beige. Men rötterna på hårstråna är tydligt gråa. Magen är väldigt grå, och mitt på magen kan man skymta ett vitt fält.