Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 500 ggr
KallaMigBenny
1

Blyga bebisar

Hallåhallå!

Jag var o hämtade mina små för ca en och en halv vecka sedan. Hercules och Herodes. Herodes är nyfiken, lite försiktig men faktiskt ganska orädd. Hercules däremot, ligger mest i sitt hus, o gör han inte de busar han med Herodes. OCH man får just nu mest tvångsgosa. 

Jag tänkte bara kolla om det finns några tips på hur jag kan göra för att få dem lite mindre blyga?

jennaaarnio
0

Hej är det gerbiler? 

Letar nämligen efter 2 st..

Jag bor i fagersta :)

wintermynta
0

Du kan börja med att ta bort huset och se till att dom minst har en varsin hängmatta. Sen är råttor väldigt personliga av sig. En del är mer framåt medans en del behöver lite extra tid. Sen har råttor precis som hundar en spökålder då allt är läskigt.Helt naturligt och en del av deras utveckling

Fridborg
5

#1 Du är inne på råttor iFokus ;)

EmelieSaraViola
0

Jag har haft mina råttor i två månader, mina kommer från djuraffär och har därför inte haft möjligheten att vara i ett rum eller kanske haft den dagliga kontakten med människor en längre tid. Än idag kan dem tveka lite, men inte ofta, men de första två veckorna gick dem inte ut själva ur buren och dem kunde liksom inte slappna av men jag körde godis träning. Belöning när dem kom till öppningen. Sedan fick dem belöning när dem sträckte sig utåt osv. Idag skuttar dem och leker så man knappt hinner med att.