Utanför
Känns som om min lilla Melwin är lite utanför flocken. Hittade han sovandes själv medans dem andra 3 grabbarna sov i hängmattan en bit bort. Sett de förr också..
Han är annars en väldigt försiktig kille och tar de lugnt igemförelse med sina 3 bröder.
Vad kan Jag som ägare göra? :(
Putt!!!!

Det beror helt på personligheterna, skulle jag tro. Jag har haft flera råttor genom åren som vill sova själva och inte föredragit att sova i myshög. Du som ägare behöver nog inte göra någonting.
Håll bara koll på herren i fråga, ibland är det en personlighets grej. ( kan vara jobbigt att ligga med kamrater som kanske rör sig mycket och 'stör' ) eller så kanske han är sjuk och går undan pga det. Observera tills du känner att du vet vad som är på tok, men skulle tro personligen att det handlar om att han vill sova själv helt enkelt. Dom andra råttorna bossar väl inte med honom?
#3 Jag har aldrig sett att dom bossat med honom, den flocket är inte sån. Har aldrig sett eller hört vad jag kommer på nu angående bossning av någon av dom men jag vet att Speedy är en tuffaste en tuffaste av dem alla.
Melwin som denna killen heter har alltid vart så försiktig så jag tror inte han är sjuk på något vis. Men ska ändå hålla koll på honom :)