Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 781 ggr
sholani
0

Omplacering råtthonor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två honor på ca 6 månader.
Dem är jättemysiga men älskar också att vara ute och springa av sig. Dem är inte aggressiva eller skygga och har aldrig bitit någon.
Dem äter i princip allt som råttor får äta och älskar ost och ägg.

Jag hade tänkt mig 100 kr för båda. obs att de ej säljs som ormmat eller liknande….

• födelsedatum: April 2013

• färg, teckning o hårlag: Ena Silver Dumbo, och den andra Black.

• kön: Tjejer

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej köpt i djuraffär

• faderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt :  vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Omplacering. Jag måste tyvärr sälja mina råttor då de inte kommer överrens med min gamla hund. Jag märker att både råttorna och min hund blir stressade och det känns inte bra. Jag kan inte släppa ut dem hemma så de får inte den friheten jag tycker dem behöver. Hunden en Dvärgpischer blandingen så tror instinkten av råttjägare finns kvar i honom.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: 
    Dem är jättemysiga och snälla. Har mycket fart i sig och gillar att springa runt och leka. Annars gillar de även att sitta i på axlarna eller ligga i luvan( på tjocktröjan om man har det) och mysa. Dem är inte aggressiva och har aldrig bitit någon. Dem är väldigt sociala råttor. Jag har inte träffat andra råttor eller barn så jag vet inte hur de är med de. De dem gillar att äta mest är ägg och ost men i stort sätt äter de nästan allt som råttor får äta.

• pris : 100 kr för båda

• ort där råttan/råttorna finns : Stockholm

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt: shoolani@hotmail.com

Blodfot
0

du kan inte ha det i ett eget rum då?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

sholani
0

Nej tyvärr!

Mellmell
0

Men åhhhhh! Det där va verkligen kärlek vid första ögonkastet <3 Önskar jag kunde ta dem :( Hoppas du hittar ett riktigt bra hem åt dem!

sholani
0

Tack så mycket dem är jättegosiga :)

Kalli
0

Väldigt vacker råtta på bilden, någon dumbo är det dock inte. :)

sholani
0

Inte? Det sa dem i djuraffären till mig.

Zakaraa
0

Den blå honan var bara För go! (som #5 skriver är de inte dumbo utan vanliga toppörade)
Sorry att jag förstör din annons lite.
Har själv hundar som går på gryt och smått så vet hur jobbigt det kan vara. Här hemma har vi både barngrindar och kompostgaller för burarna :P

Hoppas du hittar ett hem till dem och att både hund och råttor lugnar ner sig efter flytt :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

sholani
0

Nej ingen fara bra att veta :) ska försöka ändra annonsen.

Tack så mycket :)

missporcelain
0

Hej! Antar att det är din annons som finns i "djur hjälpen". Jag finns här också om du vill diskutera :D

sholani
0

Ja det är det :) haha tänkte precis skriva att de redan fått ett hem :)