Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 551 ggr
Anothername
0

Bryter sig ut!!!

Ja, våra små skit ungar har lärt sig att öppna dörrarna i buren (gallerbur) Så ja inatt blir dom inlåsta med stripes/kattstrypare. Imorgon måste vi dock lösa det på annat vis, att sätta ny kattstrypare på dörrarna så fort man ska stänga dom funkar inte i längden. Så ja, va tusan ska man använda? Min första tanke är nån slags karbinhake. Har ni nå andra tips på smarta och enkla lås mekanismer för bur luckor?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Zakaraa
1

Ett ord, GEM!

Hehe, gem fungerar superbra och de går att återanvända :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Jag kör små karbinhakar som oftast sitter på hängmattor. Har en grabb och två små tjejer som är lite väl duktiga att bryta sig ut

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zakaraa
0

#3 Exakt vad har din blogg med TS fråga att göra….?
Din blogg har ingenting med råttor att göra… 😕

Anothername
0

Awesome! Ska ned och kolla på karbinhakar på clasohlsson imorgon. Gem va dock också en väldigt bra ide :D Kanske blir att köpa sånna också eller om det knte finns några bra karbinhakar :) #3 vad har din blogg med detta att göra?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Zakaraa
1

#5 Gem är bra till så mycket mer än bara lås också :) Använder riktiga metallgem för att hänga upp hängmattor :P
Väldigt effektivt :)

Blodfot
0

tass!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

wintermynta
1

Jag har använt hakarna på grimskaft. Väldigt lätt att öppna och stänga med

[MsHammer300]
0

Jag använder kombinationslås XD fungerar mycket bra, lätt att öppna om man bara kommer ihåg koden ;)

Anothername
0

#9 Ja det va ju faktiskt ett väldigt bra tips :)

Emmieline
1

jag hade en sån där sak som stänger bröd påsar

Anothername
0

Haha funkar det :P