Bryter sig ut!!!
Ja, våra små skit ungar har lärt sig att öppna dörrarna i buren (gallerbur) Så ja inatt blir dom inlåsta med stripes/kattstrypare. Imorgon måste vi dock lösa det på annat vis, att sätta ny kattstrypare på dörrarna så fort man ska stänga dom funkar inte i längden. Så ja, va tusan ska man använda? Min första tanke är nån slags karbinhake. Har ni nå andra tips på smarta och enkla lås mekanismer för bur luckor?
I think more things before breakfast than people think all day 
Ett ord, GEM!
Hehe, gem fungerar superbra och de går att återanvända :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag kör små karbinhakar som oftast sitter på hängmattor. Har en grabb och två små tjejer som är lite väl duktiga att bryta sig ut
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 Exakt vad har din blogg med TS fråga att göra….?
Din blogg har ingenting med råttor att göra… 😕
Awesome! Ska ned och kolla på karbinhakar på clasohlsson imorgon. Gem va dock också en väldigt bra ide :D Kanske blir att köpa sånna också eller om det knte finns några bra karbinhakar :) #3 vad har din blogg med detta att göra?
#5 Gem är bra till så mycket mer än bara lås också :) Använder riktiga metallgem för att hänga upp hängmattor :P
Väldigt effektivt :)
tass!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Jag har använt hakarna på grimskaft. Väldigt lätt att öppna och stänga med
Jag använder kombinationslås XD fungerar mycket bra, lätt att öppna om man bara kommer ihåg koden ;)
#9 Ja det va ju faktiskt ett väldigt bra tips :)
jag hade en sån där sak som stänger bröd påsar
Haha funkar det :P