Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 408 ggr
[MatildaM]
0

Toaträning?

Hej!

Jag och sambon är som sagt förstagångsråttägare och har sedan augusti tre söta killar. Vi har först nu insett smidigheten i att ha en hörntoalett där allt hamnar, så det blir lite renare i hela buren. Så, frågan jag ställer till er här på forumet är alltså hur man "potttränar" sina råttor? De är 4 månader gamla, om det kanske blir lite svårare då. Hur gjorde ni för att toaträna era råttor?

Zolah
0

använd gärna 'sök på sajten' då denna fråga kommer upp väldigt ofta :) våran artikel samling är också en jättebra grund till råttägarskap.

När man toatränar råttor så tar man alla bajspluppar man ser i buren och lägger i toalådan, till slut börjar råttorna förstå att man ska bajsa där.

ha också helst ett annat material i toalådan, så råttorna ser  skillnad på burbotten och bajslådan.

lycka till!

:')
3

Ha gärna fler än en toalåda också då råttorna ofta är för lata att gå till toalådan om den är för långt bort!

[MatildaM]
0

Ah, okej då ska jag genast söka på sajten! Och tack för tipset Nike, jag har märkt att råttor är djur som är bekväma av sig, så fler än en låda kan vara ett bra tips ;)