Råttbiten
Nej allstå inte så!
Jag är råttbiten av kärlek! Har låtit det ligga lågt ett tag nu och hållit mig borta ifrån råttsidor osv. Men min fascination för tamråttan väcktes till liv igen nu för någon vecka sen när jag råkade ramla på en annons på blocket. Sen "råkade" jag hålla i en underbar black rex eubk hane på zoo och fick det där lyckoruset genom kroppen. Klarade mig därifrån men jag visste då att jag helt enkelt bara måste ha råttor.
Idag trodde jag att jag skulle på råtträff men det bidde inget av det. Gick på biblioteket istället och lånade råttböcker. Ringde en kompis som har haft tamråttor länge men det har liksom aldrig blivit av att jag har hälsat på dem. Men så idag satt jag och gullade med hennes tjocka råtthane och känner mig ännu mera frälst. Vilka häftiga djur det är!
Så nu blir det råttor för mig med! Men jag tänker ta det lugnt och jag vill köpa från seriösa uppfödare och funderar på att bygga en bur osv och måste komma igång med skolan eller vad det nu blir så att jag har råd att bygga och dona. Så det får ta den tid det tar. But I´m almost there!
Älskar mina stora små vänner..

Kul att du är så tagen utav dessa underbara djur. Du lär inte ångra dig om du skaffar dig råttor. Lycka till med letandet efter små gulletroll.. =)

Älskar mina stora små vänner..