Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1369 ggr
chade
0

(O) Två hanar

Jag känner att intresset för råttor börjar avta mer och mer, vilket gör mig väldigt ledsen, för jag älskar ju mina småttingar trotts det..

Men de får inte tiden och uppmärksamheten som de förtjänar vilket inte är rättvist mot dem, så till en början tänkte jag lägga ut en annons på bara killarna, blir det inte bättre så får flickorna flytta med.

här kan ni läsa om hur de kom till mig: http://rattor.ifokus.se/discussions/5148b1b5ce12c4430b005eda-tva-nya-grabbar?participating-5

Amadeus och Valdemar 

• födelsedatum Januari 2013

• färg, teckning o hårlag black ambk (Amadeus) och augoti ambk (Valdemar)

• kön Hanar

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej

• faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning Intresset för råttor börjar avta, och de får inte tiden de förtjänar

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc de är en mysiga killar som har mycket energi och tycker det är lite sådär att vara ute på öppna ytor och springa, de tycker om ställen där de kan gömma sig. De busar hellre med varandra eller med mig än att gosar, men ibland så tycker de att  det är riktigt mysigt att ligga i luvan/tröjan och titta fram då och då för lite pussar och putsa mitt ansikte. Amadeus har fått den dåliga vanan att tugga galler, just på grund av dem höga energinivå han har som jag inte kan ge och jag kräver ett hem med mycket utevistelse varje dag!

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb De är  inte reggade någonstans, jag hade tänkt mig 700 för dem och buren som följer med som är 80x44x80CM och heter freddy

• ort där råttan/råttorna finns Just nu i Ängelholm, skåne. Men efter 7 Juni så kommer vi befinna oss i Köping, Västmanland.

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) PM här på iFokus, är inne varje dag

• Om annonsen ska vara låst eller ej Inte låst

Som sagt jag är väldigt mån om vart de hamnar, så skriv gärna en rad om hur de kommer få bo, vilken mat du har att erbjuda, samt utevistelse osv. Släpper inte iväg dem till första bästa, det får ta den tid det tar. Jag kommer få mycket hjälp efter flytten till Köping, så de kommer ha det mycket bättre då än nu.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

chade
0

puttar för mina grabbar

chade
0

putt, nu finns vi i Köping

Glömde skriva innan att hemmet är viktigare än priset, och vill man bara ha råttorna och ingen bur så går det också bra!

chade
0

putt

chade
0

putt

chade
0

putt, ingen som är intresserad? kan nog transportera en bit, samt att jag kommer åka ner mot skåne i sommar.

TTD
0

När i sommar kör du åka mot Skåne?

chade
0

Lär bli Juli/ början på augusti tror jag!

TTD
0

Okej ska tänka på det lite har 4 råttor själv två hanar och två honor

chade
0

Okej, hör av dig när du vet och sådär så kan vi prata lite mer :)

TTD
0

Absolut det gör jag =)

chade
0

putt

Charlott_
0

Skulle vart kul med bilder! 😃

chade
0

putt, bilder kommer också snart, har bara inte tänkt på det!

chade
0

putt

chade
0

Tyvärr så är detta fortfarande aktuellt.
Trodde att det skulle hjälpa att dra ner på antalet råttor, men jag känner att intresset för råttor är borta. Vilket är hemskt tråkigt, då mina grabbar är störtmysiga och så himla lätta att ha att göra med..

Råttor har vart en stor del av mitt liv i över 6 år nu, så det känns konstigt att inte brinna för dem på samma sätt som innan. Hoppas det kommer tillbaka någon gång i framtiden.

chade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Amadeus

chade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Valdemar

Zakaraa
0

Tråkigt att ingen nappat. Är lite sugen på att prova hanar igen då jag fick allergi sist men tror det är lite för långt bort, väldigt snygga var de i alla fall!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chade
0

#18 Ja det är lite trist, med tanke på att jag vet att de hade tagit alla hjärtan med storm (Eller så är jag bara väldigt partisk).

Ja det är ju en bit, speciellt när man inte är säker på att det kommer funka. Men dessa två har faktiskt funkat helt okej för mig, jag är också väldigt känslig för råttor, speciellt hanar. Kan till och med hålla på med dem utan tröja. Men det är ju ingen garanti för någon annan 😕

Hoppas att någon kan ta sig ann mina småttingar, dom är så himla fina i både sätt och utseende!

Zakaraa
0

Ska ta mig en liten funderare men håller tummarna för att någon annan visar kntresse också!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chade
0

Ja gör det, och tack så mycket! 🙂

chade
0

Detta är tyvärr fortfarande aktuellt, så jag puttar lite här.