Råttor iFokus

Råttor

Etikettagility-aktivering
Läst 971 ggr
Anothername
0

Jord?!

Ja, som råttägare är man väll alltid ute efter att hitta på nytt skoj till sina små. Eller är det bara jag?! Hehe Men i alla fall, nu tänkte jag ordna en "gräv låda" till mina pojkar som aldrig verkar få slut på energi för nytt bus. Så jag vill veta vad för slags jord jag borde leta efter och vart jag i så fall ev kan köpa denna jord. Funderar även på att odla krasse eller något spännande i lådan och självklart gömma massa goda saker (va kan det tänkas vara förutom nötter?) i jorden.

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

TTD
1

putt =D väldigt nyfiken

wigitri
0

Följer detta nyfiket :)

Sara FE
0

Mitt svar från en tråd i våras:

"Min råttmentor sa åt mig att köpa kaktus-/såjord, eftersom det inte har några som helst tillsatser. Det har funkat toppen, och är dessutom väldigt billigt. :) Hittade det i min lokala ICA-butik."

:)

Blodfot
0

tass!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Mapel
2

Vi köpte ekologiskt jord som vi sedan frös in ett par dagar. Vi har gjort en liten jordlåda som består av två plastlådor som vi tejpat ihop så att det blev som ett tak och gjorde sen ett hål högst upp för att vi skulle kunna stoppa in den i buren utan att få jord precis överallt. Funkar super duper och vi brukar gömma ärtor och majs i vår som de sen får gräva upp. :) 

Vi har även köpt lådor med kattgräs som det bara är att hälla vatten i och vänta några dagar så har man gräs. Våra tott älskade att gräva upp rötterna på grässtråna och äta upp. Var även populärt att bädda bland grässtråna :D

Anothername
0

Awesome :D tack så mycket för svaren :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé