Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2483 ggr
TTD
0

Små sår?

Märkte idag när jag badade mina små killar att den ena hade små sår på sig vad kan det bero på? Har märkt att det har varit lite oroligt i buren ibland vet ej varför men ibland är det spajk (utan sår) som skriker och far runder men django (med sår) efter sig och ibland tvärt om, varför är det så? Och vad kan jag göra? Har även blivit biten 1 gång av django rätt så rejält det blödde jätte mycket och blev ett rätt så kraftigt sår. Kan ibland inte röra django då han stellnar, skriker eller är på väg att bitas. Vad hände på vägen? Han var inte så här för bara en kort tid sen världens mysigaste underbaraste kille som älskade att mysa och vara nära. Nu vill har knappt att jag tittar på honom känns det som. Och varför är det bara han som har små sår? Antar att det net är ohyra då alla i såna fall borde ha de i såna fall men det är bara django som har det. Kan de bara så att han fått såren när spajk tvångstvättar honom eller är de så att spajk biter till honom ibland?

Mapel
0

Det kan vara ohyra ändå. Skabb brukar ge små små sår, främst runt nacke, bog, öron. När våra hade skabb var det enbart 2 av våra 5 råttor som hade sår så det behöver inte synas på alla. 

Ang beteendeförändringarna har jag ingen som hellst erfarenhet så hoppas att någon annan kan hjälpa dig där.

TTD
0

Hur ser det ut ungefär? Kliar dom mycket då? För django kliar inget och han har det typ vid gumpen upp mot ryggen en liten bit och de är enbart där jag ser det på honom?

TTD
0

ingen som vet vad detta kan bero på?

Mapel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på två små sår på en av våra tott. Detta är skabb och behandlades med stronghold.

TTD
0

Hmm ska försöka fota hans små sår och lägga it en bild