lite osäker
Jag har ju ganska nyligen fått hem mina små pojkar och jag har ju läst på mycket men jag funderar på dn sak. Jag vill kunna umgås mer med pojkarna än Jag gör och då skulle de Vara mysigt att kunna ha dom på axeln med sig när man går runt. . Då är min fråga. . Hoppar dom ner från axeln eller trillar ner lätt? Jag är lite nojjig att sånt ska ske o att dom skadar sig. . Hur medvetna är dom för höjder och hur rädd o försiktig bör Jag vara? Samma sak om jag öppnar buren och dom vill klättra ut. . Håller dom sig kvar el?Nån som vill hjälpa med tips o råd här? :) vill inte stressa upp mig och förstöra lugnet för min osäkerhets skull ;)
Min ena har ingen koll på höjder och sånt, men hon har ju såklart kvar känslan av att ramla så hon håller sig kvar. Så du behöver inte vara orolig över varken bur eller axel! :)
//Nike
Råttor är väldigt bra på att klättra och hålla sig fast, dessutom är de tåliga när det gäller att falla från höga höjder. Vissa råttor sitter stilla på axeln, andra klättar runt på kroppen och vissa hoppar därifrån. Oavsett så är det ingen större fara, och du kommer dessutom utveckla ”fånga råttan reflexer” 😉 De flesta går nog runt med sina tåttor på axeln och låter dem klättra ut från buren. Jag tycker personligen att råttorna måste få ta lite eget ansvar.
#2 Råttor har dött av fall från lägre höjder. Det är ovanligt, men det kan hända. TS: Tycker inte du ska oroa dig, råttorna har självbevarelsedrift dom också. Visst kan det hända att dom tappar greppet då och då i början när dom inte är vana. Men dom ramlar sällan. Skaderisken är inte större med råtta på axeln än råtta någon annanstans.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tusen tack för tips och tankar 🙂Nu känner jag mig lite lugnare.