Mor gnäller
Min mor börjar nu gnälla på att allt tyg som hon tvättar åt råttorna ger efter sig smulor som samlas i tvättmaskinen och det gillar hon inte, Trivs verkligen med att använda tyg, fleece m.m. , men inte mamma. Hur är det med borismattor för er som använder det? Eller finns det något annat bra tips så mamma slutar gnälla 🤔
Jag tycker att borrismattorna luddar relativt mycket, så jag tvivlar på att hon skulle bli speciellt glad över det. 😛 Men du kan inte köra på typ ikeas 3-kronorshanddukar då? Så kan du tvätta mååånga på samma gång, men mer sällan istället?

Mvh Stephanie 

Jag har tre råttburar och jag brukar städa alla samtidigt och samla ihop allting i en kasse och rista av det så gott jag kan och låter mamma tvätta det sen, men icke blir moder glad. Just nu använder jag lakan och gamla handdukar vi inte använder längre. Min mamma är knäpp ❤️😂
Frotte är dock inte så bra för råttor då de lätt fastnar med klor, eller frotten trådar sig och kan råka snörpa åt runt en rått- tass. :)
Du kan väll handtvätta sakerna istället då?
Förstår din mamma och tvättmaskinen går lätt sönder om det är frör mycket skräp som följer med.
Jag blöter alltid upp tyget så det är "rent" från allt löst innan det tvättas.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Ett tips är att tvätta själv och göra rent maskinen efter dig, det gör jag och ingen har klagat på mig (bor hemma men mestadels på elevhem där jag delar tvättstuga med 12 andra tjejer) :)
Råkar inte ha nån du känner med lägenhet och tvättstuga?.. ;-).. hehe
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Om man kör maskinen tom ett program efteråt, borde det ju bli rent?

#minst 60 gfrader är ett måste med tanke på bakterier = lukt
Mia//
Skaka av tyget ORDENTLIGT utomhus innan tvätt, skölj evt av i badkar eller liknande. Inte bra för tvättmaskinen att slammas igen med en massa skräp.
Sköljer alltid av i ett handfat först och så åker allt i maskinen
Man kan också köra med billigare hängmattor som man slänger vid städning…
När jag delade tvättmaskin med andra (för många år sedan) så fick jag också skäll på just råtthängmattor. Det var dock bara de som var tuggade på som luddade. Så sedan dess har jag vanan att slänga söndertuggade hängmattor. Även om jag har egen tvättmaskin, så uppskattar jag ändå inte trasiga hängmattor.