Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 560 ggr
Ljusa
0

Mina rådisar :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag till veterinären med tre av mina rådisar. Nissa Hon hade sneskalle på grund av en tumör och vi var tvungna att ta bort henne. Hon blev två år Smila Hade mycoplasma och vi har fått behandla henne så många gånger att hon nu är resistent mot medicinen, vi får ha henne kvar tills hon mår dåligt av sjukdomen, jag räknar med Max en månad men är glad över varje dag. Freja Hon har varit hängig på sista och kunde inte klättra ordentligt, vi misstänkte tumör. Vår veterinär (Marianne, på Mälarens smådjursklinik) kunde inte bekräfta att det var en tumör. Hon trodde att det kunde vara mycoplasma men tyckte det var konstigt att Freja var så sjuk så tidigt. Vi ska behandla mot mycoplasma i en vecka och se vad som händer. Om medicinen inte gör någon skillnad måste vi ta bort henne. Jag var bara tvungen att skriva av mig om Freja också måste avlivas så har jag bara Pannkis kvar. Lite OT men Samtidigt som det känns som om världen gott under måste jag fixa skola, träning, prov, och det känns som om jag inte orkar mer. Det känns så fruktansvärt att de måste försvinna smila har jag haft sedan hon var liten och hon är nu 2 år och åtta månader. Texten blev kanske lite förvirrad men jag ville bara skriva av mig :( En tyst minut för mina älskade

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Mskristina
2

Åh, vad jobbigt! kramochmassatassar!