Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 616 ggr
Saiop
2

(O) råtthanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

födelsedatum: vet ej färg, teckning o hårlag: huskey roan & striped roan, toppörade kön: hanar kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej syfte med parningen el om det är omplacering, anledning omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: se nedan pris 50:- / st symbolisk summa ort där råttan/råttorna finns: rimbo, norr om Stockholm telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): latjolundin@hotmail.com, 0704925734 För ett tag sedan var det en som la ut en annons på 5 råtthanar som skulle säljas. De levde i en väldigt liten bur ( enligt burräknaren för 2st) de hade inte fått komma ur buren på över 3 månader och blev erbjudna kattmat Torrfoder och vatten två ggr i veckan. Jag skrev ett långt mejl till denna person och skrev om skötsel av råttor, hänvisade till Jordbruksverket och burräknaren. Fick till svar "oj, kan du ta dom" så jag åkte och hämtade dom. Hanarna var runt året gamla, livrädda och kurrade i en hög längst in i buren, som inte hade mer än en pinne i. Nu efter ett tag är de nyfikna, kommer direkt fram när man närmar sig buren. Tycker fortfarande att det är lite otäckt att bli lyfta. Jag tror att i ett bra hem med tid, så skulle dessa killar bli supermysiga. Därför är jag på jakt efter ett nytt hem till dom, då jag inte har tid och plats då jag precis fått hem två små råtthonor som jag vill ägna all min tid åt. Omplaceras tyvärr utan bur Två hanar skulle jag gissa är huskey roan och tre striped roan.

Saiop
4

En av killarna

SunshineHead
0

Åh, synd att jag varken har erfarenhet av djur med denna bakgrunden eller ekonomin just nu, annars skulle jag haft plats för 2-3 här hemma.. :(

Saiop
0

Okej, ja de var väldigt synd. Det är fantastiska killar som är väldigt nyfikna av sig :)