Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1620 ggr
Bullybitch
0

köpa råtta

Någon som vet vart man kan köpa råtta i Göteborg.
Har försökt få tag på uppfödare men inte fått tag på dom så känner att jag inte orkar sitta och typ bomba någon.
trodde aldrig det skulle vara så här svårt att skaffa råttor xD

Apootie
0

Det finns en Uppfödarlista hör på rif! Använd sökfunktionen så ska man hitta direkt :) Kom, ihåg att skriva 2013 med!

Apootie
0

Här* Och såg nu att du skrivit att du försökt få tag i uppfödare… Men om du vill ha uppfödarråttor skulle jag råda dig att höra av dig igen :)

Bullybitch
0

Jo men känns så dumt att bomba dom med mejl.
Känner att vill de inte svara så kan de kanske inte svara på mina frågor m.m.

Apootie
0

När kontaktade du dem? Det kan vara så att de inte har kunnat kolla sin mejl eller så. Har du bara mejlat eller skickat sms/ringt?

Charlott_
0

På din profil står det att du är ny här och vill lära din massa saker igenom rif. Är det verkligen tillfälle att skaffa råttor så snabbt då?

Apootie
3

#5 även om hen letar uppfödare betyder det inte att hen måste skaffa råttor direkt :-) hen kanske vill hitta en bra redan nu :-)

Ida85
9

Att vilja hitta en uppfödare och inte bara köpa var som helst visar väl att TS redan kan en del och har en bra inställning.

zickan
2

Transport brukar inte vara såå svårt att lösa. Jag har en kille i göteborg som kommer hit om cirkus 5 veckor. Skall hämta hane ur min yngre kull. 
Där finns det transport möjlighet. Men går ofta hitta transport hjälp via djurtransport eller div transport grupper på fb.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bullybitch
1

Som sagt är ny här och vill lära mig mycket. Men kommer nästan kännas som att allt är för gäves om man inte hittar en bra uppfödare eller något liknande. Dock har jag gått i tankarna på råtta i snart ett år. Så nu är jag bara här för att lära mig lite nya saker av folk som har det i stället för böcker eller fakta på nätet.. Så om 1 år är lång tänke tid så hur långt ska jag tänka då ;)

Charlott_
1

#9 Råttor ska hållas minst 2 och 2. Bara så du vet. När du bara skriver råtta och inte råttor så tolkar jag de som om du bara ska ha 1 :S

Bullybitch
1

#10'
Jojo det vet jag så tappad är jag inte =)

Denna kommentar har tagits bort.
Fridborg
0

Tråd rensad//Mod

deeremf
1

Hur går det? Hittar du någon bra? 

Ser ingenstans att du provar att ringa (eller så är jag bara blind :P )
men du kan ju prova att ringa, uppfödare är ofta väldigt trevliga att prata med.

zickan
0

Och hitta transport från andra håll är inte så jätte svårt.

Finns en uppfödare utanför karlstad som har kull nu(amanitas). Men candylands hade sålt nån hona som parades med en gång hon kom till ragoon. Där kanske det finns nått smått?
Annars maila candylands eller pipilotta på mailen, inte pm här inne då de är aldrig här.

Men hittar du nått runt västmanland-sthlm o liknande så finns det en som ska komma hit och hämta två ifrån min kull som sagt om jag inte hittar transport hjälp innan dess.

Bullybitch
0

Jag har telefon fobi så är enormt svårt för mig att ringa någon jag inte känner =( Och så är jag rädd att jag skulle fråga fel frågor då jag är lite av en hundtönt i märgen så hihi.

Tack =)

Kalli
0

Eventuellt kommer det föddas en kull här om några veckor. Och jag tar också gärna första kontakten på mail. ;)

zickan
0

Blev lite snabba bullar. Killen i Göteborg skrev i morse att han hade lucka och köra hit så familjen tog roadtripp idag. Så tyvärr kan jag inte längre hjälpa till där.