Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 2967 ggr
Alenzi
0

Savic Zeno 2

Går i burköpartankar - råkade på Savic Zeno 2, som jag inte har sett innan. Kanske lite väl liten för mitt tycke, men min sambo har specifikt önskat något lite.. nättare :P.. än en RSD, så det kanske blir något sånt i alla fall.
Lite nyfiken på om någon härinne har en sådan, och vad ni i så fall har att säga om den? :)

iluvkottar
0

Samma här jag tyckte den verkade praktisk och snygg! Jag undrar också om det är någon som är erfaren av denna?

Alenzi
0

Om inte annat måste den ju vara en perfekt semesterbur, den skall tydligen kunna plockas isär helt och hållet.

Myrstugan
0

Tror att Cederin har en sådan, vill minnas att hennes bur såg ut så. Hon har haft den några veckor nu.

Cederin
0

Yep jag har en! En på min blogg frågade specifikt om en recension om zeno 2 så det kommer upp så småningom! Cederin.weebly.com

Medarbetare på Naglar och Hår

iluvkottar
0

Hihi det var jag:D

Alenzi
0

Oh! Vad tycker du om den so far, Cederin? Hur många råttor bor i den? Tycker du den känns liten?

[juunii]
0

Enligt mig tycker jag att buren är fööör liten.. jag har alltid tyckt om höga och stora burar så med mig ska man inte prata med om mindre burar haha ;) men buren kan passa till några råttor, bra pris är det också!

Alenzi
0

Tycker nog också den känns för liten som permanentbur :( Men vi mätte hemma igår, och kom fram till att vi vare sig har plats för en RSD eller FT. Detta verkade vara vettigaste alternativet, men det känns inte riktigt bra alltså. Funderar på att köpa en billig fågelvoljär, men de där luckorna.. -.-

Terato
0

Jag hade en sån till mina tjejer förut, fast då hette den Freddy och hade en annan färg. Funkade klockrent och kändes inte liten tyckte jag. Hade 3 tjejer i den. Tycker att när man har större/högre burar så hänger råttorna ändå bara i överdelen. Är väl mest för klättringens (motionens) skull som höga burar är bra. Men tror inte att råttorna särskilt önskar sig det, de vill ha ett ställe att slagga och äta på och verkar helst vilja röra på sig utanför buren. Är min erfarenhet iaf. Men har man många behövs så klart en större bur så alla kan välja att sova på ett eget hörn om de är på ett sånt humör.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Cederin
1

Instämmer med #9 helt, som sagt kommer en full recension på bloggen men jag är nöjd kan man ju säga. Har aldrig förstått mig på hypen med enorma burar när de ändå bara agerar som sovplats :P så nä jag tycker inte att den är liten för mina 3 hanar. Som sagt, sålänge alla får en varsin sovplats är det ju lugnt!

Zakaraa
0

Hade en liknande bur fast från Ferplast (som var 10cm högre) Cincilla KD hette den.

Gillade den buren, bra i storlek och lätt att komma åt, dock hade den en öucka i Taket också vilket denna från Savic verkar sakna (?)

Dum som jag var så lånade jag ut den till mitt ex, dåvarande pojkvän.. Nu är buren söndetuggad och jag kommer aldrig få tillbaka den eller få pengar för den eftersom den förstördes *suck*

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Terato
0

Ja, jag önskade mig också en lucka i taket, det är väl enda bristen. Men framluckan sitter bättre till på den här buren än på ferplasts råttburar så man blir inte så störd av det. Men KD är nice med takluckan, helt klart.

teratos.r8or.se

Alenzi
0

Tack för flera bra svar! Hade ingen aning om att detta var samma som Freddy.

Jag tycker absolut inte det är onödigt med mycket yta, det var otroligt kul att se hur mina två damer använde sig av hela sin RSD, klättrade, busade, boade, donade.. :)

Terato
2

Hehe, lucky you som hade honor som utnyttjade hela buren!

Jag har ju både Royal Suite och en annan hög, avdelningsbar bur. Och mina utnyttjar bara ena burdelen, haha. Men råttor är väl individer med lite olika behov.

Men jag tycker inte alls att man ska ha dåligt samvete över att ha en sån här bur till en 3-4 råttor om de får komma ut och röra på sig. Har man inte plats hemma så har man inte. Men det går att ha råttor ändå, som sagt. Vanliga råttägare har ju ofta tid till rätt mkt utetid för sina råttor. Uppfödarna som har väldigt många däremot, bör ha lite större burar så att råttorna får motion och yta att röra sig på i buren, för de hinner ju inte aktivera sina råttor i samma utsträckning.

teratos.r8or.se

Alenzi
0

#14 Ja det kanske är så iofs, att mina fröknar var ovanligt spattiga? XD Nu när ni säger det, så vill jag minnas att mina pojkar mest låg och såsade i sin bur.. Det hade jag faktiskt glömt.
Det blir nog en sån då, så blir sambon glad ;) Jag är dock fortfarande lite bekymrad, har ju heltidsåtaganden så det blir ju mest någon timme på kvällen, lite hastigt på morgonen och så på helgen, förstås, som de får komma ut :-/

iluvkottar
0

Ifall några andra har denna buren så lägg gärna upp bilder!

iluvkottar
0

Har dem slutat sälja den på zoo plus dk? På mobilen hittar jag inte den och på datorn så finns det ingen knapp att köpa, det står bara leverans dag(det har stått så i flera dagar)?! Snälla vet någon jag hade precis tänkt beställa den!

Alenzi
0

#17 Det brukar bara betyda att det är slut på deras lager, men att nya är på väg in. Kollat på .com eller .se?

iluvkottar
0

Ok tack hoppas den kommer tillbaka:)

JoySurrender
0

Jag vill också veta om den är bra!

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Cederin
0

Recension är uppe sedan länge på min blogg där det finns utvecklade tankar om den för de som är nyfikna :)

Terato
0

Cederin, jag var inne i din blogg och kollade.

Men jag upptäckte att på bilden du lagt upp sitter ju luckan mycket längre ner än på Savics bild! Det är ju jättedumt, den sitter ju som bäst i mitten på buren tycker jag så man kommer åt överallt.

teratos.r8or.se

Cederin
0

Hmm ja det gör den ju! Skumt.

[juunii]
0

Går det bara att köpa Savic Zeno 2 via zooplus? Säljs de inte i t.ex. arken zoo, grizzly zoo eller andra djuraffärer?

Zakaraa
0

#24 tror du får kontakta dina djurbutiker i så fall och fråga. Vad jag vet finns buren endast online.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning