Finne?
Tycker det ser ut som lusbett :/ Prickarna på de andra örat ser ut som löss/lusbett de med. Blås igenom pälsen i hennes nacke och se om hon har småsår…
Det är samma öra på bilderna och endast en prick… Inga småsår och inga tecken på klåda heller!
#3 på andra örat i #0 ser man små svarta prickar. Kan vara så att hon precis fått det och att det inte hunnit bli sårigt. 90% av gångerna jag haft löss hemma har det börjat med liknande sår på öronen.
Satan. Då är det bara vetten som gäller?
Testa att kamma henne över ett vitt papper, då ser du också. Men löss är inte livsfarligt så är du osäker kan du avvakta. Detsamma när det gäller såret, är det bara ett random sår så kommer det läka snabbt av sig självt.
Okej! Hmm… Vad för kam? Tack för svar!
#7 Jadu, vanlig kam? För mig har det räckt att klappa mothårs ibland :)
Haha okej! Tänkte om det skulle vara någon special-råttkam… Ska testa!
Kan lössen föras över från råtta till människa…?
Nejdå, de är artspecifika :)
Tycker också det ser ut som ohyra, det kan vara löss eller skabb som råttan har kliat på. Har sett det tidigare på en hel del zooråttor. Stronghold.
#11 Skönt!
#12 Det måste man få utskrivet av veterinär?
#13 Ja, det måste man. Vissa köper Exner från internet och för en kompis har det funkat, mot löss iaf men skulle personligen inte rek det eftersom jag själv testat och inte sett något vidare resultat