Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 802 ggr
Madde-J
0

River av mina tapeter!

Hej alla! Behöver er hjälp! Mina tjejer har ett dåligt beteende av att dra av tapeterna bakom buren. Idag köpte jag tyg och satte upp med häftstift bakom hela buren. Men nu försöker mina tjejer dra ner tyget och biter på det ändå! Jag har försökt att säga 'Nej' men de lyssnar inte, tyvärr. Någon som har något tips? / Madde

Fridborg
2

Ställ upp en skiva bakom, skyddar även tapeter mot kiss-stänk.

Madde-J
0

Bra idé! Men tror inte det kommer fungera då jag isåfall måste luta den och då kommer de emellan ändå "/

Fridborg
0

Jag har tryckt in min mellan buren och väggen, men vet förstås inte hur det ser ut hemma hos dig :/

Anothername
2

Kan du inte ställa buren en bit ifrån väggen?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

deeremf
0

Jag hade samma problem vid ett tillfälle, då satte jag upp en borismatta så den satt helt fast mot väggen, de drog lite i den men så tröttnade de och gick någon annanstans.

Ciwifrukt
1

hade också det  problemet med mina gamla råttor. man får se till att ställa nån halv dm från väggen helt enkelt :/

MVH Ciwi

Zakaraa
2

Hade det problemet med ett par omplaceringsråttor. Så nu får vi inte flytta på sängen för så kommer det stora hålet, på den då nymålade väggen. Löste det så enkelt att jag inte ställte buren dikt emot väggen. Behöver inte vara svårare än att dra fram buren :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Madde-J
0

Jag ska prova med att ställa ut den! Får vi hoppas det hjälper :) Tack allihopa för alla tips!