svulnad efter operation!
Gammal råtta, 3 år. Har mycoplasma. Behandlat flera gånger.
Jag hittade en canserknöl i armhålan på ena frambenet och åkte in till vetrinären. På första stället vågade de inte operera bort den för att det var oroliga för att psykosen skulle göra mycoplasman värre. De kände att de inte hade rätt kunskap så de ställde enbart en diagnos och skickade mig vidare till nästa ställe. Där opererade de ut den. Det var i fredags. De berättade att allt hade gått bra och såret såg bra ut.
Jag lät henne vila ut i en egen bur över helgen och släppte in henne med de andra i söndags kväll när hon började bli rastlös.
Såret ser ut att läka fint men nu har jag märkt att det har svulnat upp därikring. Har känt på det och det är väldigt mjukt, som om det skulle vara vätskefyllt. Hon värkar inte ha ont och reagerade inget särskilt när jag var där och petade. Någon som har erfarenhet om hur/vad/varför och hur allvarligt det är? Övervakar det för nu men ser det inte bättre ut snart får jag åka till vetrinären igen.
Förmodligen en blödning efter operationen. Så länge det inte blir spänt och ömt är det ingen fara.
(Jag tror inte man använder psykos vid operation, det är narkos du menar :) )
If you fight love, you're always a loser