Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 420 ggr
Helenaw87
0

Mark är inte pigg

på bara ett par dagar har min kille Mark magrat av trots att han äter och han är uttorkad.
I går och idag har han fått tomat och gurka för vätskans skull och hund och kattmat för att se om han går upp igen.
det verkar även som han inte kan se längre och detta kom väldigt hastigt på bara något dygn.

Han ramlar ned för stegen och klättrar inte gärna upp igen och han som är så sprallig annars ligger bara i min famn och sover typ.
för övrigt verkar han ändå inte må as dåligt.. typ bara trött.

Han har inte knölar någonstans och han verkar inte ha ont heller.
Han äter och dricker normalt.

Vad kan det vara?

Blir han inte bättre åker vi till vet.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

[MsHammer300]
0

Gav du råttan kattmat? Har hört att det inte är bra alls! Vet inte varför men det är inte bra 😕 hundmat däremot går bra.

Min honråtta är lika dan :/ vet inte var det är, åkte till vetten men han gav henne bara en spruta med en vitamin jag har glömt namnet på, hon blev piggare under 2 veckor sen gick det neråt igen. Dock är hon bara 1,5 år. Hur gammal är din råtta?

ceccie
0

Det är taurinet i kattfodret som ms hammer menar. :-)

Helenaw87
0

oki ja det gav jag honom. alla mina råttor innan har fått det då de inte velat äta annat men okej nu vet jag det, tack.
ja du han är över 1 det är allt jag vet då han å hans bror är omplaceringar.

Har köpt vitamin till smågnagare å lagt i vattnet å ja har gett honom roibos tea med honung men han ligger mest så jag tror han e gammal eller fått något men vi får se om han piggar på sej inom de närmaste dagarna

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"