SVANSEN ÄR AVBITEN!!
åjag döör, biancas svans har blivit avbiten av hunden!! städare rummet och vet inte ifall svansen kommit ut genom dörrspringar och hunden på nått sätt kommit åt den. Det är själva huden på svansen som åkt av inte benet så benet syns. Det är ungefär 3 cm utav svansen som hon bitit av!
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, ska jag låta henne somna in på direkten?? har ingen skjuts att åka in till veterinären med henne. Och hon har dessutom en tumör som växer. jag är helt snurrig min underbara bianca! varför :(! hon ligger just nu och knastrar i en kartong.. vad ska jag ta mig till??
Det låter som om att det snällaste hade varit att låta henne somna in! särskilt nu när hon har en tumör! du har absolut ingen som du kan ringa o fråga om skjuts till veterinären?
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Ta en taxi till veterinären!!!
Det är ditt ansvar som djurägare att se till att djuren får hjälp när det behövs.
Håller med ta en taxi till vet så att hon slipper ha ont.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag har inte råd med en taxi har bara 500kr :( och avlivning kostar typ så mycket här. Trodde aldrig att det här skulle hända åå
På något sätt måste du ta dig in!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Min råtta fick sitt skinn på svansen av draget elr nått liknadnde (vet inte vad som hände eftersom att våran hund ALDRIG skulle bita råttorna) så benet syndes, jag fick panik o trodde att han skulle dö. Men mamma va snabb o googlade o de stog att man skulle hålla rent o sen skulle "benbiten" torka o ramla av. :S Det gick faktiskt super. han fick bo själv tills de hade torkat, Den torkade på bara 3 dagar. Sen återgick han till flocken o sen så ramla den av efter typ 3 veckor och han har fint med balans o allting. Men om din har en tumör kanske de bästa är att låta henne somna in 😕väldigt tråkigt att höra 💔
Om det är svansen så brukar det inte vara någon fara, även om det ser fruktansvärt ut för oss. Tvätta bara såret och håll koll så att det inte blir infekterat. I sådana fall måste hon till veterinären såklart. Om hon dessutom har en tumör så kanske nästa veterinärbesök också blir det sista. :/
Den "avskalade" svanstippen kommer att torka och bör till slut falla av av sig själv. Just svansar är sådant som lätt skadas på allehanda små djur, både gnagare och reptiler, och även om det ser otäckt ut för oss så är det inte så farligt som det ser ut.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Så det blev inte inflammerat eller nått?? Jag rengjorde den nyss med saltvatten det blöder ju lite granna men jag prövat det då om set funkade för dig?? Hon knastrar ju och verkar må bra annars
Min Eddie vart bara lite slö samma kväll, annars pigg och glad som vanligt. Nu har han bara en väldigt ful stump på svansen. Men vad gör de?, råttan är ju densamma ❤️
Åå nu blev jag lättad ska rengöra några gånger Pär dag låta Jenna va i en ren bur och hoppas att den trillar av tillslut och läker fint. Om inte så får hon somna in. Tumören är inte så stor än så hon kan leva ett tag till..
Se bara till att såret hålls rent med koksaltlösning så borde det inte vara några problem :)
Lycka till!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Guuuuud vilken tur att den inte va så stor så att hon får leva ett tag till 😃
Huu vad läskigt, förstår om du fick panik! Hoppas svansen läker fort på henne 😕
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Å tack så mycket! Om ni inte hade berättat att det gick att ordna hade jag blivit tvungen att ta bort henne. Ska göra allt så att hon blir bra igen
Men usch vilken obehaglig historia :( Tur att det verkar kunna lösa sig ändå, hoppas det löser sig i alla fall. Sånt här är bra att veta ut ifall det skulle hända en egna råttor. Nu har ju inte jag nån hund men. Allt kan ju hända. Har du en budget till dina råttor? I så fall kan det va dax att spara några hundra varje månad om något sånt här skulle hända. Som någon skrev så är det ju våran ansvar som djurägare att ta dom till veterinären om det händer dom något. Lycka till nu och håll oss uppdaterade.
I think more things before breakfast than people think all day 
Säker på att det var en av hundarna och inte att hon fastnat i något?
//Nike
#15 verkligen hemskt.. trodde jag skulle mista min lilla bianca.. har haft dåligt med ekonomin men ska absolut börja spara igen till råttorna så att jag har alltid pengar ifall det händer något igen..
tack så mycket! absolut det ska jag göra!
#15 ja alltså jag vet inte ;/ för hon var utanför rummet sen efteråt så hon måste ha tagit sig ut då jag gått ut och in i rummet antar jag. Eftersom jag städade och skulle hämta grejer.Men jag brukar alltid vara ordentlig då det gäller att stänga dörren och kolla ifall nån råtta kommit ut.. men det blev väl nått fel där. Och om hon skulle ha blivit klämd mellan dörren så skulle jag ju höra att hon skrek till.. men jag vet inte.
Det var verkligen hemskt.. när jag hade städat deras bur så skulle jag he in alla råttor. Då hittade jag inte Bianca nånstans, letade och letade överallt. sen så kände jag nånting konstigt jag gick på och såg att det var en svans bit! Jag fick först världens chock då jag tog upp den och kolla va det var. Sen gick jag ut i hallen för att se om hon var nånstans då såg ja en blod fläck och bajs. och då trodde jag att hon hade blivit uppäten så jag börja grina som en lipsill och skrek på min bror. Både han och jag letade efter henne men vi var så säker på att dixie hade ätit upp henne :( sen ringde jag mamma panikslagen och sen skrek roberto att han hittade henne, i soffan LEVANDE! blev så glad fast när jag såg svansen blev ja ledsen igen och fick panik igen ville inte förlora den råttan som alltid får mig på bra humör. som alltid kommer och hälsar på mig, alltid slickar på mig och vill alltid leka. Min underbara Bianca.. Innan allt hände så lekte jag och hon på sängen och hon tyckte det var så roligt! är så glad att det inte var ''värre'' att hunden eller vad det nu var inte skadade henne mer så att jag ar tvungen att ta bort henne.. ska verkligen försöka göra allt för att vårda min älskling, hon får inte lämna mig än..❤️