Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 461 ggr
Elijah
0

Berkshire?

Mina två råttor har ungefär samma teckning. Nu är det så att två vänner till mig hade en diskussion om just Berkshire. Berkshire är väl när råttorna har vita tecken på magen?
 En av mina vänner påstod att det heter Berkshire så fort har vita tecken på magen, oberoende på hur tecknen ser ut, medan min andra vän sa att det bara kallas Berkshire när det ser ut på ett visst sätt.

Ashley(Råtta 1) är grå/brun med vita strån lite här och var i pälsen, sedan har hon en vit triangel på brösted med en väldigt smal, vit rand ner till bottendelen av magen där hon har en vit fläck.

Renae, min andra, har precis samma färg fast hon ser ut som en ko på magen och har lite vitt upp på sidorna. 
Båda har vita svanstippar och vita tassar.
 Är de Berkshire då? (Ursäkta för den långa texten)

:')
0

Antingen kan Ashley vara Irish mm (missmarked), eller eubk (european berkshire) mm. Kan du lägga upp en bild?

Ranae låter som en ambk om hon har vitt upp på sidan, kolla här: http://rattor.ifokus.se/discussions/4d7154ceb9cb46223906736d-american-berkshire-ambk-fototrad

Elijah
0

Vad är skillnaden på en Irish mm och eubk mm då? Hur ser man vilket som är vilket?

Ska försöka ta en bild så fort de lugnat ner sig… båda löper och springer runt som idioter i mitt sovrum just nu.

:')
0

#2 Jadu, beror väl mer på hur man själv väljer. Irish ska ju ha en triangel på bröstet och inget mer, medan eubk ska ha ett vitt tjock sträck under hela magen. Så är det en blandning av båda så får man väl välja själv. Men tror de felsta brukar välja Irish mm :)