Rex
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min råtta Kiwi, är ju rexad. Men jag trodde att rex skulle vara mycket mer glesare och just lockigt än vad det är på Kiwi. Hennes päls är mer superkrusig, och extremt tät! Nästan omöjligt att se hennes hårbotten. Så himla fluffig och väldigt matt att ta på.
Finns det olika varianter av rex? Eller vad räknas som standard? Ska den vara mer såhär: http://farm3.static.flickr.com/2283/5799416091_81234d60ff.jpg
Eller brukar/ska den vara mer som Kiwi's päls?
Här är en video så ni kan se hur tät den är osv. Ni som undrar hur en russian blue råttas päls ser ut kan kolla här för här ser ni väldigt bra :)
//Nike
Vilken fin rexning, så fina var mina rexade honor. Har fått för mig att det blir tätare päls när den rexade har en förälder som bär på rex men själv har slät päls. Och den andra föräldern också är släthårig. Någon som kan rätta eller styrka påståendet?
Ja jag har sett mer krulliga om man säger så. Kanske det där är en velveteen? Vart kommer hon ifrån? :)
kan inte hjälpa till här men vill bara säga att de råttorna är SÅ SÖTA
>w< ❤️
#1 Hm, kanske det.
#2 Kiwi är mycket tätare och har kortare hårstrån som är typ mini-vofflade.
#3 Har ingen aning, hon är från Verras.
#4 ^^
//Nike
Kan ju visa bilderna jag visade på facebook här också så man ser hur olika det kan vara. :) Som jag skrev kan rex se OTROLIGT olika ut från råtta till råtta, men tycker helt klart att Kiwi är rex.
Här är bild på Lucky som var Grand Champion och alltså rent standardmässigt var en väldigt bra rex för att vara hona.
Och Klara, som räknades som en skitful rex rent standardmässigt. Hennes päls var alltså för lång, för mjuk och inte alls krullig nog, men hon var trots det en rex. Bara en dålig sådan ;) Men en underbar råtta likaså!
Din rex påminner lite om min egna rex, som har en rätt så tjock och krullig päls. Definitivt en rex, och en riktigt fin sådan!

#6 Fina Lucky.