Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1447 ggr
Feliia
0

Råtthanar?

Hej!

Jag köpte två nya råttor för ca 2 veckor sedan som nu är 10 veckor gamla. De sades vara honor men jag tvivlar på om de inte är hanar. Många gånger när jag låter de nya råttorna och mina två äldre honråttor träffas hoppar den ena nya råttan på mina äldre och 'juckar'. Och här om dagen när jag skulle släppa ihop dem i samma bur gjorde den lika dant, men istället hoppade den på henne några sek och sedan väntade några sek och sedan på igen några sek osv..och min äldre hona svankade också ryggen, sköt upp rumpan och la svansen lite på sne varje gång hon blev påhoppad. Så jag särade på dem i fall att. Jag tycker mig inte se någon skillnad på deras kön. Men har bara haft honor, så kan det va svårt att se skillnad när hanar är så unga eller är pungen tydligt framträdande då med?

camilla85
0

Hanarnas pung syns tydligt även fast de bara är 10 veckor. Mina tjejer gör också så där på varandra hela tiden. Den ena springer och så kommer de andra efter och hoppar på den. De svankar också med ryggen. Helt normalt och inget att oroa sig för så släpp ihop dem igen du.

Feliia
0

Okej, tack för svaret. :)

Tendertova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild för att visa hur tydligt pungen syns på 6 veckors gamla råtthanar. Det går inte att missa…