Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 955 ggr
zickan
0

gp ungar

hellu nu har mina små söta giant punched råttor öppnat ögonen. var 3 honor och 1 hane i kullen och det finns ännu 2 honor kvar att visa intresse/boka. är man hundra intresserad och vet vad det gäller så får man även komma förbi och kolla på den man valt.

tyvärr så har jag själv ingen dator just nu eller digital kamera.

med varje unge medföljer:

regg/stamtavla, transportbur, filt/handdukmed mammans lukt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lollo86
0

Hej vart bor du och vad tar du för dina Gp-råttungar? Dom blir väldigt stora va? jag är väldigt sugen på att skaffa någon sådan för jag har bara haft mindre tamråttor förut och dom är ju bara för härliga :D

Det är för tidigt att se om de är honar eller hanar än va?

Ha en bra dag!

/Louise

Ninja
0

Vid vilken ålder är GP-råttor avvänjningsklara?

ninni380
0

Hejsan ! Jag är med mycket intresserad av en råttbäbis, hur mycket tar du för  dem o var bor du ? Jag har haft råttor i 14 år min sista dog i sep-06. Hoppas nu på att hitta en ny vän =) min mail ninni380@yahoo.se

..Ninni

Karmatarerskanise
0

Lollo86: Om du läser inlägget angående ungarna ser du att det är två honor och en hane.

Googla på rasen så lär ni er om dem.

Stj3rnfallet
0

#2 De är iaf leveransklara vid 7-8 v ålder. Och de blir rätt sent könsmogna, vid ca 5 månaders ålder.

#3 GP råttor är inte alls samma sak som en vanlig tamråtta.. Dessa kräver mkt mer av en som ägare än vad tamråttor gör. Man måste läsa på lite innan man bestämmer sig =) De kan ju ändå väga upp till 3 kg och behöver stor utrymme. Man man se dem som en liten hund :P Min Gp pojke vägde 850g kring sista januari och då är han född 10/10. Han är stor nu, trots att jag ser honom som liten =)

zickan
0

mh, de växer på bra fort. ungarna är nästan som vanliga råttor nu.

driver mig till vansinne på nätterna. men får skylla mig själv som har buren bredvid sängen :D

Ninja
0

Kan du inte lägga upp lite bilder på dom? :)

Stj3rnfallet
0

Ja, precis, lägg upp bilder på sötnosarna!=) Alltid roligt att titta på Gp bebbor!:D Ååh, man blir så sugen på en till när man tittar på bilder på Gp bebisar!=) Men jag ska vänta tills Lady Brooklyn och Tommy får sin sista kull i höst/vinter och då ska jag skaffa en liten tjej åt min Puggan!=) Så kan jag få egna bebisar sedan :P

zickan
0

mh bilder är alltid kul. men min kamer har något fel på linsen så man kan inte se vad man tar kort på.

jagar dock en ny kamer om någon vet någon billig men ändå funktionell. även ny våg jagas.

helt otroligt vad de växer snabbt. flickan är jätte gosig lika så hennes två bröder men tredje och minsta killen är liten fegis och redan bitit mig i handen en gång.

jessi_twini
0

jag skulle vilja ha en sån…. men tyvärr så har jag ju mina andra :):(.. men kanske sen! dom värkar så snälla och dom e ju jätte söööta!!! dom kostade 2000 väll?

jessi_twini
0

#10 kanske inte hos dig men hos vissa tror jag i alla fall

glömde att skriva…Generad

zickan
0

yes.. en gp försöker vi hålla priset på 15-2000:- för att försöka hålla det som ett bra djur. de kostar ändå runt 1500:- att köpa i utlandet och dessa i sv har man förhopningsvis umgåst med mer och är tamare. sedan så behöver gravida gp lite mer mat samt ungarna äter en totalt ur huset vad det gäller leksaker och mat. man går inte många kronor pluss.

jag har även en ofödd kull på g. kommer vara siste på min grabb tintin. de kommer födas nu i dagarna så jag hoppas att kameran jag nu beställt kommer och jag kan göra en dagbok för varje unge som köparen sedan får med sig.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en grabb kvar som söker hem. kan flytta tidigast 3 aug då han är 6 veckor.

lite napp matad för mer kontakt, sel tränad, sover gärna med hunden, går bra med mina tamråttor, gillar inte katterna så jätte mycket då de bara vill leka. bra med att gå gå på toa i buren.

medföljer smått och gott.

cher_
0

jag är intresserad va den sista hanen,hur mkt kostar han?…

cher_
0

jag är intresserad va den sista hanen,hur mkt kostar han?…

zickan
0

han kostar 1800:- skickade personlig medelane till dig med.

jag finns på me_nemis@yahoo.se