Intedning bottenplan?
Vad har ni som inredning på burbotten? Finns mycket att hänga upp men att ställa, mer än klasdiska hus? Trivs eta råttor på bottenplan? Ser nästan alddrig mina där.
Mvh Ellenfyrkant
Toalåda och ett hus, botten brukar inte vara så poppis :)

#1 Bemödar de sig alltid att gå ner för att gå på toa? ;)
Mvh Ellenfyrkant
Haha, nej, jag har fler toalådor. De tar den närmsta helt enkelt :)
Har min toa på botten, de går alltid dit! Har ett litet "hus" där också och aktiveringsleksaker.
MVH Ciwi
Mina är inte så mycket på bottenplan heller, har en toalett, en sputnik, matskål, vattenflaska, massa tidningspapper (brukar slänga ut matrester ibland tidningspapprerna så dom kan leta ;) )
Samma här, mellanvåningen är populärast. Men på botten har jag matskål (annars hamnar all mat runtom buren), vattenflaska, toalett, kattbädda och ett kartonghus av något slag (just nu ett cornflakes paket) 🙂
Toalådan, hus, två korgar och så vattenflaskorna- för att det ska bli lite mer toabesök…😛
I min furet tower…
På plan 1
En pall, 3 hus, 2 rör och en låda en toalåda
På plan 2
En toalåda, en plastlåda som jag klippt ett hål där jag har maten, en glasburk från ikea, kuddar :)
Jag har en uppochnedvänd plastburk, pringlesrör, kattleksaker, sovhus och toarullar, mest för aktivitetens skull =)
Det mest använda på min burbotten är väl toaletten och en tom kartong där det funnits colaburkar! Den sover de i och sysselsätter sig genom att tugga sönder den sen! Blir ju bättre än att slänga med, då min pojkvän dricker mycket cola. så jag brukar få dem sen :D
Annars brukar min botten inte heller vara så poppis… De kan ligga raklånga där och sova, men annars, nää…
#10 har du klippt i burkarna då eller? 🙂

#11 Jag fatta som att de köper storpack och tar kartongerna som burkarna legat i. :) burkar i sig blir riktigt vassa och är inte att rejommendera.
Mvh Ellenfyrkant
#12 Precis som du säger är det själva kartongen som de kommer i! Tror det är 10 eller 12 pack med colaburkar, så kartongerna är fyrkantiga och avlånga, ungefär 1dm öppning. Mina råttor ÄLSKAR att sova i dem, och det får plats iallafall tre hanar där :s
Fast iofs är mina hanar tokiga i alla sorters kartonger. Hur små eller stora de är… de trycker sig in iallafall..
Saker jag haft på botten:
En liten kartong med toapapper i som de gräver i efter gottis som finns på botten.
En plastpotta med hål på sidorna så att de kan sova under.
Rör.
En plastpall (blir som ett litet hyllplan eller bo under).
Kartonghus är populära!