Har någon testat?
Jag undrar om någon har testat att ge råttor kokta musslor? Det blir paella till middag i dag och om jag distraherar kocken (pappa) kan jag sno några åt råttorna. Men är osäker.. Fast de kan väl äta i princip vad som helst.
Inte kokta men sånna färdiga i burk som ligger i vatten brukar jag ge mina råttor, dom älskar det:)

Musslor är bra att ge råttorna för det innehåller mycket selen som är bra för att motverka och lindra bakbenssvaghet.
#2, gäller det alla skaldjur ? Har hört samma sak om räkor nämligen :)
En fråga bara här, sry om jag sticker ifrån ämnet lite grann.. men kan man ge råttorna hela räkor, med skal..? Eller borde man skala dom först? :)

#4 Inga problem, jag har ju fått mina svar <:
Såvitt jag vet går det bra att ge dem räkor både med skal och utan. Det kan vara extra nyttigt att låta dem få med skal eftersom de får jobba lite för att komma åt maten. Sedan kanske skalet innehåller något nyttigt ämne? Vet inte om de käkar skalet elller inte. Håller någon med?
ja, räkor med skal är jättebra att ge till råttorna eftersom att skalet innehåller selen ett ämne som är bra mot bakbenssvaghet, och råttor älskar också det äckliga gojset i hjärnan på räkan, men man ska tänka på att inte ge det för ofta till dom typ en gång i veckan brukar va bra eller varannan kanske :)
jag brukar ge hela räkor till mina, dom älskar det :)
#5,6 - ok, då ska jag kila iväg o köpa några räkor sen då =) Fy fan vad äckligt att dom äter skalet o allting =/ Jag som hatar räkor så mkt också;D

#stinker skit sen också om dom gömmer en bit räka någonstans, kolla nooooga.lol Hatar också räkor själv.
brukar mge mina typ dagen innan jag städar buren. då är det bara ett tag man måste stå ut…